ID : 16663212
وقتی تبریک های عمومی شور می شود

تسخیر نکا توسط بنرهای تبریک یک انتصاب/تصاویر


درحالی که بیش از یک هفته از انتصاب مهرداد ابراهیمی به‌عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران می‌گذرد که بنرهای تبریک این انتصاب به‌نوعی نکا را به تسخیر خود درآورده است.

به گزارش یزدرسا  به نقل از بلاغ، بیش از یک هفته از زمان اعلام رسمی انتصاب مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران می‌گذرد که طی آن مهرداد ابراهیمی از سرپرستی فرمانداری فریدونکنار، به این سمت جدید منصوب شد.


در کنار حواشی معمول چنین تغییرات مدیریتی در سطح استانداری مازندران، اما برخی افراد و مجموعه‌ها سعی می‌کنند تا با نگه داشتن فضای حاصل از چنین اتفاقاتی در بسیاری از ادارات و حتی شهرها به مقاصد مورد نظر خود دست پیدا کنند.

از آنجایی که ابراهیمی از اهالی شهرستان نکا به‌شمار می‌آید، روند نصب تبریک‌های عمومی در سطح شهر به حدی رسیده است که تقریباً در کمتر نقطه‌ای از این شهر نتوان بنرهای تبریک این انتصاب را مشاهده کرد و حتی در دو طرف از یک خیابان و در مقابل هم اقدام به نصب بنرها شده است.

البته قرار گرفتن در هر مقامی تنها باید به‌منظور خدمت به مردم تعریف شود و اگر قرار باشد سوء استفاده‌های بعدی را به همراه خود بوجود آورد باید مطمئنا مورد نظارت و تذکر جدی قرار گیرد.

اما نکاتی درمورد فضای ایجاد شده توسط برخی افراد با درج چنین بنرهایی به‌وجود می‌آورند:

اولین نکته مربوط می شود به استفاده از عبارت «جمعی از» در پایین بسیاری از بنرها که مشخص نمی‌کند دقیقاً چه شخصیت و یا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دقیقاً این متن و بنر را تنظیم کرده‌اند و بیشتر این شائبه را به‌وجود می آورد که تمام این‌ها می‌تواند توسط یک شخص حقیقی یا حقوقی و حتی خود شخص مذبور انجام شود.

نکته دوم این که تعداد فراوان چنین بنرهایی، جریانی فراتر از یک تبریک ساده را به ذهن متبادر ساخته و بعضاً این تاکید بر لزوم اعلام عمومی در سطح شهر آن هم با این تعداد بالا و وجود برخی جریان‌های سیاسی خاص، شائبه‌ها مبنی بر برخی برنامه‌ریزی‌ها و وجود اهداف سیاسی در این زمینه را افزایش می‌دهد.

و نکته آخر اینکه به نظر می‌رسد با احتساب عدم وجود نظارت بر متن بنرهای موجود در سطح شهر، یکی از این بنرها با نام بردن اختصاصی از مبحثی به نام «حق الناس» آن هم با تاکید ذکر شده برای این منصب در آستانه انتخابات پایان سال، درحال تحریک اذهان عمومی و یا دست‌یابی به اهداف مد نظر خود است.

البته امید است تا مسئولان ساماندهی تبلیغات و بنرهای عمومی سطح شهر، چاره‌ای برای برنامه‌ریزی و هدفمندسازی چنین اقداماتی در سطح شهر‌ها بیاندیشند.1

 

1

1
انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.