ID : 29635672
قائم مقام حزب جمهوری اسلامی در مهریز:

تشریفات در زندگی شهید بهشتی جایگاهی نداشت/ شهید بهشتی نقشه بنی صدر برای انحراف انقلاب را برملا کرد


قائم مقام حزب جمهوری اسلامی در مهریز گفت: شهید بهشتی در حسینیه باغبهار مهریز، از بنی صدر و خط نفاقی که در آن روزها می خواست انقلاب را به انحراف بکشاند و در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، برای مردم صحبت کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح مهریز؛ سیدمحمود حسینی از چهره های مطرح شهرستان مهریز است که در اوایل انقلاب در مهریز، قائم مقام حزب جمهوری اسلامی بود و زیر نظر آیت الله شهید بهشتی در مهریز مشغول به فعالیت های سیاسی بوده است. وی عضو هیئت نظارت شورای نگهبان در طول سال های بعد از انقلاب در مهریز بوده و چند سالی نیز مسئولیت ستاد نماز جمعه مهریز را بر عهده داشته است. حسینی ریاست دوره دوم و چهارم شورای شهرستان مهریز را نیز بر  عهده داشته  و در حال حاضر نیز فرهنگی بازنشسته است و عضو شورای فرهنگی شهرستان و نیز عضو انجمن کتابخانه های شهرستان مهریز است و به امور فرهنگی در مهریز می پردازد.  

به بهانه هفتم تیرماه و سالروز شهادت آیت الله سید محمد حسینی بهشتی و  72 تن از یاران وی با سید محمود حسینی گفتگویی ترتیب داده ایم که با هم می خوانیم:

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار صبح مهریز گفت: سال 58، مرحوم علی برهان که آن موقع در قم مشغول به تحصیل بود و امام جمعه نبود، از سوی شهید بهشتی به عنوان دبیر حزب جمهوری اسلامی در مهریز انتخاب شد و من قائم مقام وی بودم و در غیاب برهان مسئولیت حزب را برعهده داشتم.

وی افزود: مسئولین حزب جمهوری اسلامی در شهرهای سراسر کشور هر ماه در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در محله سرچشمه تهران با شهید بهشتی که دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بود ملاقات داشتند و از رهنمودهای این شهید درباره اهداف انقلاب و ضرورت حفظ آن بهره مند می شدند.

حسینی درخصوص حضور شهید بهشتی در مهریز اظهار داشت: سال 59 از شهید بهشتی برای حضور در مهریز و ایراد سخنرانی دعوت کردیم و وی نیز در تاریخ 24 بهمن ماه 59 به مهریز آمد و با استقبال پر شور و بی سابقه مردم مهریز روبرو شد؛ بطوری که از ورودی مهریز تا حسینیه باغبهار، جمعیت موج می زد.

رئیس سابق شورای شهرستان مهریز ادامه داد: در حسینیه باغبهار، شهید بهشتی در میان جمعیت مردم مهریز، به سخنرانی پرداخت و از شخصیت والای امام خمینی(ره) و آرمان های او و اهداف انقلاب اسلامی برای مردم گفت؛ همچنین از لزوم تشکیل نظام جمهوری اسلامی و بنی صدر و خط نفاقی که در آن روزها دغدغه مسئولین صدیقِ نظام مقدس جمهوری اسلامی شده بود و می خواست انقلاب را به انحراف بکشاند و در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، برای مردم صحبت کرد.

وی درمورد شهادت شهید بهشتی و 72 تن خاطرنشان کرد: شهادت شهید بهشتی و 72 تن یاران وی در هفتم تیر سال60  به ویژه سید رضا و سید  محمد پاکنژاد که نمایندگان مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بودند، حادثه ای دلخراش و غم انگیز بود که توسط منافقان کوردل اتفاق افتاد.  شهید بهشتی مغز متفکر انقلاب بود و نقش کلیدی در پیشبرد اهداف انقلاب داشت و سال ها پس از این ماجرا و در گیر و دار اتفاقات مهمی چون جنگ تحمیلی، خلأ وجود او بیشتر احساس می شد.

حسینی درخصوص برگزاری مراسم سوگواری شهادت شهید بهشتی در حسینیه باغبهار مهریز عنوان کرد: وقتی شهید صدوقی در یازدهم تیرماه سال 61 به شهادت رسید. هر سال از اول تیرماه تا یازدهم تیرماه مراسم سوگواری شهادت شهید بهشتی و شهید صدوقی را برگزار می کردیم و آن سال ها در ایام ماه مبارک رمضان بود و مراسم سخنرانی و سوگواری تا حدود سه بامداد به طول می انجامید و بعد از آن مردم برای صرف سحری به خانه می رفتند.

وی با بیان اینکه اهداف حزب همان اهداف انقلاب اسلامی بود گفت: کار ما در حزب جمهوری اسلامی، پیگیری جریانات سیاسی و حفظ انقلاب و جلوگیری از انحراف آن بود و در انتخابات حضوری فعال داشتیم. جلسه تفسیر قرآن و نهج البلاغه از دیگر جلساتی بود که با حضور اساتید تهرانی از جمله حجت الاسلام احمد احمدی که نماینده رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی است رونق خاصی داشت.

عضو هیئت نظارت شورای نگهبان در مهریز با یادآوری خاطراتی از شهید بهشتی اظهار داشت: در جلساتی که در سرچشمه تهران برگزار می شد، در دفتر حزب، موکتی در حیاط پهن می کردند و همه به نماز جماعت می ایستادند و بعد از آن، افراد برای ناهار در صف می ایستادند و  شهید بهشتی نیز با اینکه دبیر کل حزب بود و چنین مقامی داشت، بدون هیچ تکلف و تشریفاتی مانند دیگران در این صف می ایستاد.

حسینی افزود: شهید بهشتی  شخصیت باسواد و با تقوایی بود. خادم مردم بود و زندگی سالمی داشت و بسیار خوش خلق، متواضع و ساده زیست بود.  رأس ساعت و با تاکسی به جلسات حزب جمهوری می آمد و به محافظ و تشریفات علاقه ای نداشت.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.