ID : 10487132
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد

تشکیل اتاق فکر حجاب و عفاف از اهم برنامه های دفتر امور زنان یزد/ سند عفاف و حجاب نقطه ضعف هایی دارد


مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استان یزد از خروج این دفتر در مقوله پیگیری سند عفاف و حجاب استان و ارجاع آن به دفتر امور اجتماعی استان خبر داد و تنها برنامه اختصاص یافته به این دفتر را تشکیل اتاق فکر صاحبنظران مقوله عفاف و حجاب با هدف هم اندیشی بیان کرد .

به گزارش یزد رسا به نقل از یزدبانو، دکتر فخرالسادات خامسی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار کرد : چند ماهی است که این دفتر اقدام به تشکیل اتاق فکر عفاف و حجاب با هدف هم اندیشی نموده است.
وی تصریح کرد : اعضای این اتاق فکر را اساتید دانشگاه، اصناف، شرکت های خصوصی، نمایندگان ادارات، تشکل های غیر دولتی و افراد صاحب نظر در زمینه عفاف و حجاب تشکیل می دهند که تا کنون سه نشست برگزار شده است و ماحصل یکی از نشست ها برگزاری همایش پزوهشی یزدشناسی با موضوع عفاف و حجاب بود که در تابستان امسال برگزار شد.
وی از برگزاری یک نشست اعضای اتاق فکر با مسؤولان ناجا خبر داد و افزود : در این نشست راهکارهای عملی و علمی روش برخورد ناجا با بدحجابان گفته شد و هدف ما تغذیه فکری و هم اندیشی در این زمینه است.


*سند عفاف و حجاب به دفتر امور اجتماعی استانداری ارسال شد
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد در پاسخ به این سؤال که سند عفاف و حجاب استان یزد که برگزفته از سند ملی توسعه عفاف و حجاب است در چه مرحله ای قرار دارد اظهار کرد : سند عفاف و حجاب از حوزه کاری ما خارج شده است و از سوی دفتر بانوان برای پیگیری موضوع به دفتر امور اجتماعی استانداری ارسال شده است و موضوع عفا و حجاب استان یزد را دفتر امور اجتماعی در قالب ستاد صیانت پیگیری می کند.


*سند عفاف و حجاب نقطه ضعف هایی دارد
دکتر خامسی در پاسخ به این سؤال که آیا سند عفاف و حجاب را مطالعه کرده اید؟ اذعان کرد : کامل خوانده ام و نقطه ضعف هایی دیده می شود و برخی موارد آن آرمانی است که شاید در مرحله اجرا قابلیت اجرا شدن را ندارد و در جلسه ای که با کارشناس دفتر امور اجتماعی داشتیم سند ارائه شد و در زمینه عملی و کاربردی از عهده ما خارج شده است و تنها از نظر درون سازمانی، تغذیه فکری و ارتباطات درون سازمانی  و تعاملات بین بخشی را انجام می دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ایا در جریان برخی موارد بدحجابی و مرتبط با این موضوع از جمله : « شویزنده  لباس قاجار در یکی از هتلهای سنتی یزد همزمان با شب عید غدیر» و یا « برگزاری شوی زنده لباس و گریم عروس در ماه محرم در یکی از تالارهای یزد» و یا « طومارهای مردمی به مسؤولان استان برای گسترش عفاف و حجاب» بوده اید ؟ اظهار کرد : از نزدیک در جریان این مسائل نبوده ام و تنها خبر آن را در یزدبانو و برخی سایت ها دریافت کرده ام و چون از حوزه کاری ما خارج است نمی توانستیم اظهار نظری کنیم.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.