ID : 40807363
معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد:

تشکیل اتحادیه مواد پروتئینی دو ماه دیگر زمان لازم دارد/ اعضاء تمایلی برای عضویت در هیئت‌رئیسه ندارند


معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد گفت: مراحل قانونی تشکیل اتحادیه مواد پروتئینی در حال انجام بوده و تا دو ماه آینده این اتحادیه تشکیل خواهد شد.

علی افشارپور در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، با اشاره به اینکه تشکیل اتحادیه مواد پروتئینی به دستور استاندار در حال انجام است اظهار کرد: مراحل قانونی تشکیل یک اتحادیه طولانی و زمان بر است و هیچ فردی نمی‌تواند این مراحل را حذف یا کوتاه‌تر کند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد ادامه داد: بلافاصله پس از دستور استاندار اقدامات لازم برای تشکیل اتحادیه مواد پروتئینی که شامل قصابان، مرغ و ماهی‌فروشان و فروشندگان سوسیس کالباس بود انجام شد و مجوزات کشوری نیز اخذ گردید.

وی با تأکید بر اینکه عدم تشکیل اتحادیه به معنی عدم انجام هیچ‌گونه فعالیت صنفی در این بازه زمانی نبوده است ابراز کرد: طبق قانون، وظایف اتحادیه در زمانی که مراحل تشکیل آن در حال انجام است بر عهده اتاق اصناف و سازمان صمت بوده که این وظایف انجام شده و هیچ‌گونه خللی در کار وارد نشده است.

افشارپور در مورد زمان تشکیل اتحادیه مواد پروتئینی در استان یزد خاطرنشان کرد: حداقل دو ماه دیگر زمان لازم است تا مراحل تشکیل این اتحادیه کامل شود.

معاون بازرگانی سازمان صمت یزد عنوان کرد: در حال حاضر فراخوان ثبت‌نام کاندیداها انجام شده است؛ ولی متأسفانه تاکنون هیچ فردی برای شرکت در انتخابات این اتحادیه اعلام آمادگی نکرده است و اگر پس از سه دوره تمدید هیچ فردی اعلام آمادگی نکند این اتحادیه منحل خواهد شد و تمام مراحل طولانی و زمان‌بری که تاکنون انجام شده است از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی لازم به تمام افراد و واحدهای صنفی که شامل این اتحادیه می‌شده‌اند انجام شده؛ ولی متأسفانه تاکنون هیچ فردی متقاضی عضویت در هیئت‌رئیسه این اتحادیه نشده است.

افشارپور با اشاره به اینکه حداقل ده نفر باید برای عضویت در هیئت‌رئیسه اتحادیه مواد پروتئینی اعلام آمادگی کنند تا شرایط برگزاری انتخابات فراهم شد تصریح کرد: پس از اعلام آمادگی افراد، در بازه زمانی یک ماه استعلامات این افراد انجام و سپس در بازه زمانی یک ماه در کمیته تخصصی  نیز موارد لازم بررسی و سپس به اعضاء  و کاندیدا اطلاع‌رسانی که این افراد دو هفته مهلت دارند تا تبلیغات و کارهای لازم را انجام دهند و سپس انتخابات برگزار خواهد شد.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد با بیان اینکه هرچه سریع‌تر مرحله ثبت‌نام اعضاء تکمیل شود و تعداد کاندیداها به حدنصاب برسد سرانجام این اتحادیه نیز زودتر مشخص خواهد شد خاطرنشان کرد: از تمام متقاضیان درخواست داریم تا برای ثبت‌نام در هیئت‌رئیسه این اتحادیه اقدام تا بتوانند خود موضوعات مربوط به صنف خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.