ID : 21172982
معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم داگستری استان یزد خبر داد

تشکیل کمیته های صلح و سازش در بانک های استان یزد


معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم داگستری استان یزد از تشکیل کمیته های صلح و سازش در بانک های استان یزد خبر داد.

سید علی اصغر رفاهی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه امروز جلسه ای با حضور مسئولان حقوقی بانک های استان و موسسات مالی و اعتباری مجاز و غیر مجاز استان با معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم داگستری استان یزد برگزار شد اظهار کرد: این جلسه با دو دستور کار، بررسی و ساز کارهای کاهش وردی پرونده به دادگستری از طریق قراردا های بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و  پیگیری محدود سازی موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز صورت گرفت.

وی افزود: تمام بانک های و موسسات مالی و اعتباری مجاز و غیر مجاز نسخه ای از اساس نامه خود به همراه آمار و اطلاعاتی که در خصوص موسسات غیر مجاز دارند را به معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم داگستری استان یزد ارسال کنند.

رفاهی در ادامه گفت: دوره آموزش های لازم برای نمایندگان حقوقی برای مباحث پیشگری از جرایم را خواهیم داشت و همچنین برای متولیان تسهیلات که مسئول پرداخت تسهیلات به مردم هستند دوره آموزشی در زمینه های مختلف برگزار شود.

وی از تشکیل کمیته های صلح و سازش در بانک های استان یزد خبر داد و افزود: در مواردی که لازم است اقدام حقوقی از طرف موسسات علیه اشخاص صورت بگیرد مستقیما بحث قضایی نشود و در صورت امکان نمایندگان حقوقی برای حل مشکلات اقدام کنند.
معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم داگستری استان یزد بیان کرد: شرط داوری باید در قرار دادهای بانکی گنجانده شود که بتوان از طریق داوری آن را حل و فسخ کرد.

وی ادامه داد: از طرف معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم داگستری استان یزد مکاتبات لازم با بانک ها برای اجرایی شدن مصوبه بانک مرکزی در خصوص میزان سود سپرده بانکی انجام می گیرد.

رفاهی در پایان گفت: در رابطه باموسسات غیر مجاز مکاتبات با با سازمان صدا و سیما، شهرداری و اداره ورزش و جوانان صورت گرفته تا از هرگونه تبلغات این موسسات جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/ه




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.