ID : 17453772

تصویب لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس بین ایران و پاکستان


نمایندگان مجلس لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان را تصویب کردند.

 به گزارش یزدرسا به نقل از فارس ، صویب لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس بین ایران و پاکستاننمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز خانه ملت، با کلیات لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان موافقت کردند.
وکلای ملت کلیات این لایحه را با 128 رأی موافق، یک رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن مجلس و ماده واحده آن را با 131 رأی موافق، یک رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن مجلس تصویب کردند.


براساس این مصوبه مجلس موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان مشتمل بر 19 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.


براساس تبصره این ماده واحده نیز مقرر شد رعایت اصول 139 و 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای مواد 17 ، ‌18 و 19 این موافقت‌نامه الزامی است.


لایحه پروتکل انتقال محکومین به حبس بین ایران و ترکمنستان تصویب شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان کلیات و جزئیات لایحه پروتکل (تشریفات) انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، تشریفات (پروتکل) انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان مشتمل بر یک مقدمه و 18 ماده تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.


مجلس با لایحه معاهده انتقال محکومان میان ایران و چین موافقت کرد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان کلیات و جزئیات لایحه معاهده انتقال محکومان به حبس میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین را مورد بحث و بررسی قرار داده و با 129 رأی موافق، بدون رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات این لایحه را مصوب کردند.


طبق این مصوبه، معاهده انتقال محکومان به حبس میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین مشتمل بر یک مقدمه و 20 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.


بر اساس تبصره ماده واحده این لایحه، رعایت اصول 139 و 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای مواد 19 و 20 این معاهده الزامی است.


موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و قبرس تصویب شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان کلیات لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس را به تصویب رساندند.


نمایندگان با 125 رأی موافق، یک رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن مجلس کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.


به موجب مصوبه مجلس در ماده واحده این لایحه، موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس مشتمل بر یک مقدمه و 20 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.


طبق تبصره این ماده واحده، در اجرای مواد 18 و 19 این موافقتنامه رعایت اصول 139 و 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

انتهای پیام/ص
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.