ID : 22278095
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد:

تعبّد بدون تعقّل جواب نمی دهد


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد یکی از حقایق حجاب را بر اساس دیدگاه شهید مطهری، محدودیت قرار دادن زنان برای مردان است.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزدبانو، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریف حسینی کوهستانی در چهارمین نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی تبلیغات اسلامی استان یزد با تقدیر از تشکیل کارگروههای رسانه، آسیب های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و عفاف و حجاب اظهار کرد : با توجه به موضوع این نشست در مورد عفاف و حجاب، شهید مطهری در کتاب حجاب، این سؤال را مطرح می کند که حجاب چیست.

وی تصریح کرد: بر اساس دیدگاه شهید مطهری حقیقت حجاب این است که مردان چقدر حق دارند از زن استفاده کنند؟ و رعایت حجاب اسلامی یعنی محدود کردن مرد است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه تعبّد بدون تعقّل جواب نمی دهد؛ یکی از راهکارهای عملی ترویج عفاف و حجاب و تحکیم آن در قشر محجبه را بیان مثال های حسّی از سوی معلمان، مبلغان و متولیان تعلیم و تربیت در اقشار مختلف جامعه از محصل و دانشجو و شاغل و غیر شاغل دانست و افزود: این روش اولیای دین است که می توان مسائل مهم را به راحتی به افراد جامعه منتقل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی در ادامه بیان کرد : مبلغان می توانند در بسیاری موارد پیشاپیش شبهه را مطرح کنند و با یافتن پاسخ مناسب برای آن در اختیار عموم قرار دهند ولی طرح شبهه بدون آماده کرده جواب آن یک کار نادرست است.

وی یکی از روش های مفید و کاربردی امر به معروف و نهی از منکر را پاسخگویی به شبهاتی دانست که احتمال طرح آن در جامعه وجود دارد.

وی تأثیر محیط، استاد و معلم، والدین و دوستان را در فرهنگ سازی وپیشگیری از آسیب های اجتماعی حائز اهمیت خواند.
 

انتهای پیام / ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.