ID : 39629415
کارشناس مسائل بین‌الملل:

تعمیق روابط اقتصادی بخش مهم سیاست خارجی دولت کنونی است


صدرالحسینی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز یک قدرت منطقه‌ای است و قهر با این قدرت منطقه‌ای، چیزی عاید هیچ کشوری نخواهد کرد.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون جایگاه و اهمیت دیپلماسی منطقه‌ای ایران و سیاست‌های دولت سیزدهم در این عرصه، گفت: اشتراکات ایران با همسایگان تنها در حوزه مرزهای جغرافیایی محدود و محصور نمی‌شود، بلکه ما اشتراکات فراوانی با همسایگان خود به ویژه در عرصه فرهنگی داریم که این یک ظرفیت محسوب می‌شود و باید از آن بهره‌برداری کرد.

وی اظهار داشت: بدون تردید مؤلفه‌های مختلفی وجود دارند که به نوعی جمهوری اسلامی ایران و همسایگان آن را به یکدیگر پیوند می‌دهند.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: طی سال‌های اخیر به ظرفیت اقتصادی در حوزه سیاست خارجی توجه چندانی نشده است و در واقع سیاست‌هایی که طی هشت سال گذشته در عرصه خارجی در دستور کار قرار داشت، هیچ نتیجه‌ای برای مردم ایران نداشت.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی دولت فعلی ایران، مسئله اقتصاد است، به طوری که تعمیق روابط اقتصادی بخش عمده‌ای از سیاست خارجی دولت کنونی را تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: در رویکرد دولت سیزدهم، موضوع ایجاد توازن در عرصه سیاست خارجی به طور جدی مدنظر است و این بدان معناست که ما می‌توانیم با کشورهای شرقی و غربی به صورت همزمان روابط متناسب و متوازنی داشته باشیم.

کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز یک قدرت منطقه‌ای است و قهر با این قدرت منطقه‌ای، چیزی عاید هیچ کشوری نخواهد کرد.

صدرالحسینی تصریح کرد: لذا اگر امروز شاهد آن هستیم که عربستان سعودی برای مذاکره و گفتگو با جمهوری اسلامی ایران پیشگام شده است، علت آن است که سعودی‌ها به خوبی دریافته‌اند که قطع ارتباط با ایران هیچ نتیجه‌ای برایشان ندارد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.