ID : 9145265
توصیه‎‎های مدیر گروه سلامت روانی استان یزد:

تغذیه نامناسب و دخانیات مخل سلامت روان/ افراد در مقابل ناملايمات زندگي تاب‏‏آور باشند


مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، افزايش خودآگاهی هیجانی، مدیریت هیجانات، قابلیت ارتجاعی و تاب‏‏آوری را از جمله راهكارهاي ارتقاء سلامت روان دانست.

به گزارش یزد رسا، دکتر محمدهادی فرحزادی مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به عوامل بروز اختلال در سلامت روانی افراد جامعه، تصريح كرد: اضطراب و افسردگی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات، استرس و ناراحتی ناشی از مرگ عزیزان و احساس تنهایی ناشی از آن و بیماری‏‏های جسمانی از جمله عواملي است كه در سلامت روان ايجاد اختلال مي‏‏کنند.

وي در ادامه وجود اختلالات خلقی و عاطفی شامل پرخاشگری، اضطراب، افسردگی، کج‏‏خلقی، اختلال در خواب  و اختلال شخصیتی و ناسازگاری همچون اختلال هویتی، عملکردی، ضداجتماعی بودن و پناه بردن به مواد مخدر را از نتايج نداشتن سلامت رواني در افراد جامعه دانست.

فرحزادی عنوان كرد: اختلالات روان گسیختی حاد مثل داشتن شخصیتی اجتماع گریز و بی‌کفایتی همراه با نشانه‌های بزرگ منشی یا سوء ظن شدید از ديگر نتايج عدم داشتن سلامت روان در افراد است.

وی در ادامه با اشاره به روش‏‏هاي بهبود و ارتقای وضعیت روحی و روانی، توصيه كرد: به منظور ارتقای سلامت روان فرد بايد هدفمند باشد و اين به آن معناست كه فرد واجد مفهوم روشنی از آرمان‌های زندگی باشد و از این رو تمام نیرو و خلاقیتش را برای دستیابی به این اهداف هدایت کند.

وي در ادامه با تاكيد بر اين كه افراد بايد به خود اعتماد داشته باشند، عنوان کرد: برای اين منظور باید مشکلات را پدیده‌ای مقطعی انگاشت که حل شدنی هستند تا خدشه‌ای به روحیه فرد وارد نشود.

اين كارشناس مسئول، خودآگاهی هیجانی و مدیریت هیجانات را از ديگر روش‏‏هايي ذكر كرد كه به منظور ارتقای سلامت رون بايد به كار برد و افزود: قابلیت ارتجاعی و تاب‏‏آوری از ديگر روش‎‎هاست به عبارتی فرد بايد قابليت بازگشت به وضعیت عادی و طبیعی پس از مواجهه با ناملایمات روزگار، تغییرات و استرس‌ها را با حداقل درد و رنج پشت سر بگذارد.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه آگاه بودن از ضعف‌های خود، لذت بردن از فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها و همچنين يادگيري مهارت‌های جدید یاد را از ديگر روش‎‎هاي ارتقای سلامت روان عنوان كرد.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 1.0 stars out of 5.