ID : 37107583
مسئول بسیج اصناف استان یزد مطرح کرد

تفاوت 70 درصدی نرخ مصوب سازمان صمت و قیمت‌های بازار در یزد


مسئول بسیج اصناف استان یزد گفت: نرخی که مصوب می‌شود بعدا اجرایی نمی‌شود و بعضا تفاوت بسیار فاحش در حد 60، 70 درصدی بین نرخ مصوبی که سازمان صمت تأیید کرده و نرخی که در بازار دارد به مردم به فروش می‌رسد وجود دارد.

به گزارش یزدرسا، اصغر سلمانی پیرامون نرخ‌گذاری در اصناف یزد گفت: یکی از مشکلات پیرامون نرخ‌گذاری، مدت زمان و پروسه زمانی خیلی طولانی است که در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: مطلب دیگر این است که نرخی که مصوب می‌شود بعدا اجرایی نمی‌شود و بعضا تفاوت بسیار فاحش در حد 60، 70 درصدی بین نرخ مصوبی که سازمان صمت تأیید کرده و نرخی که در بازار دارد به مردم به فروش می‌رسد وجود دارد و مردم باید آشکارا جنس را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب در سطح شهر خریداری کنند.

مسئول بسیج اصناف استان یزد تأکید کرد: به جرأت می‌توانم بگویم که نظارتی در این حوزه به خصوص در رابطه با برخی صنوفی که مردم زیاد با آن‌ها سر و کار دارند به صورت جدی وجود ندارد و برخورد هم جدی و پیشگیرانه صورت نمی‌گیرد.

سلمانی اظهار داشت: راهکار این مسئله این است که دستگاه‌های ناظر از جمله بازرسی سازمان صمت و بازرسی اصناف و همچنین دیگر دستگاه‌های نظارتی وظیفه خودشان را بصورت جدی انجام دهند و قاطعانه و بدون رودربایستی با متخلفان و کسانی که نرخ‌نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی کنند.

انتهای پیام/

 

 

  •  



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.