ID : 8776317
هشدار امام جمعه تفت به برخی مسوولان:

تفت جای جولان فرهنگ غربی نیست


امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه تفت جای جولان فرهنگ غربی نیست، تصریح کرد: ای مردم تفت هوشیار باشید و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید چراکه اگر این فریضه الهی در شهرستان را کنار بگذاریم در آینده ای نه چندان دور شاهد فساد در بین جوانان تفتی و تزلزل جایگاه شهرستان خواهیم بود.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت،  امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ازدواج و ضرورت ازدواج زود هنگام جوانان اظهار داشت: باید همه تلاش ما این باشد تا شرایط ازدواج آسان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری یکی از راه های انجام ازدواج آسان را سبک گرفتن مهریه دانست و با اشاره به حدیثی گفت: سنگين گرفتن مهریه باعث ایجاد عداوت و اختلاف بین زن و شوهر می شود و آتش این عدوات و اختلاف به گونه ای گسترده که در نهایت منجر به جدایی یک زوج می شود.

وی 15 ذي الحجه سالروز ولادت با سعادت امام علی نقی(ع) را تبریک و خاطرنشان کرد: در هفته نیروی انتظامی قرار داریم که این ایام را به سبز پوشان و سخت کوشان نیروی انتظامی تبریک می گوییم.

خطیب جمعه تفت به وظیفه سنگین و خطیر این نیروهای امنیتی در داخل مرزها اشاره کرد و گفت: ما دشمن زیاد داریم که توطئه های رنگارنگی را برای ملت ما، جوانان و دستاوردهای انقلاب اسلامی ما پیش بینی کردند و می خواهند از هر طریق ممکن آنها را از نظر اعتقادی،فکری و اخلاقی نابود کنند.

غفوری ادامه داد: دشمنان از مردم و جوانان ما در 8سال دفاع مقدس سیلی خورده و می خواهند انتقام بگیرند و این وظیفه نیروهای مسلح مخصوصا انتظامی است که اجازه ندهند عده ای فرصت طلب و دنیا طلب فضاهای تفریحی ما را آلوده کرده و به فساد بکشانند و مردم هم از شما و وظیفه تان حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تفت جای جولان فرهنگ غربی نیست، تصریح کرد: ای مردم تفت هوشیار باشید و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید چراکه اگر این فریضه الهی در شهرستان را کنار بگذاریم در آینده ای نچندان دور شاهد فساد در بین جوانان تفتی و تزلزل جایگاه شهرستان خواهیم بود.

خطیب جمعه تفت هم به واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است؛ این عید به اندازه ای اهمیت دارد که اگر پیامبر وظیفه خود را در این روز انجام نمی داد گویا رسالت خود را به پایان نرسانده بود.

وی افزود: همان گونه حضرت علی(ع) غریب است، غدیر نیز مظلوم است و این بخاطر فراموشی واقعه ای به این بزرگی است.

حجت الاسلام غفوری تمام مشکلات جهان اسلام را برخاسته از غدیر دانست و تصریح کرد: امروز هرچه در اسلام داریم از غدیر و هرچه مشکل داریم بخاطر فراموشی غدیر است.

وی در پایان از همه دست اندر کاران فرهنگی شهرستان خواست تا روز عید غدیر را جشن بگیرند و شهر را آذین ببندند.






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.