ID : 30951396

تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم، فرصتی برای ترویج فرهنگ عاشورایی


جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز در نشست خبری گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم و نیز بازگشایی مدارس را به فال نیک می گیریم و از این فرصت باید برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه ها بهره ببریم.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح مهریز؛ جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد تصریح کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم الحرام و نیز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید را به فال نیک می گیریم و از این فرصت باید برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه ها بهره ببریم.

سید امیر حسینی با اشاره به عزاداری ها و شور حسینی مردم مهریز در تکایا و حسینیه ها ابراز داشت: این عشق و ارادت مردم به اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت(ع) ستودنی است و هم زمانی آغاز هفته دفاع مقدس با فرا رسیدن موسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) می تواند برای تبیین دیدگاه و آرمان های امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ شهادت طلبی فرصت مناسبی باشد.

وی با اشاره به بیانات شهید مطهری که «شمر 1400 سال پیش مرد، شمر زمانه ات را بشناس» خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حقانیت امام حسین (ع) و حقیقت قیام ایشان را بیان کنیم و حق آن را ادا کنیم باید ستیزگی های استکبار جهانی را به مردم نشان دهیم و لزوم مبارزه و مقابله با دستگاه کفر و ستم را برای مردم تبیین کنیم؛ چرا که به مثابه «کل یوم عاشورا کل ارض کربلا»، امروز نیز مظلومان عالم زیر دست و پای مستکبرین له شده و مسلمانان جهان به جرم مسلمان بودن قتل عام می شوند.

این مسئول افزود: دخالت صهیونیزم در کشتار مسلمانان فلسطین، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و اخیراً میانمار بر کسی پوشیده نیست و به سبب خباثت های ددمنشانه آنها، زنان و کودکان بی گناهی سوزانده و کشته می شوند و میلیون ها نفر در جهان از شهر و دیار خود آواره شده اند. باید در این ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) که برای احقاق حقوق از دست رفته مظلومان به پا خاست، مظلومیت امروز مسلمانان جهان را به مردم انتقال دهیم.

حسینی همچنین قیام امام حسین (ع) را برای اقامه نماز و زکات و همچنین احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان داشت: در این ایام باید برای ترویج فرهنگ عاشورا که در واقع احیای ارزش های اسلامی است از عافیت طلبی پرهیز کرده و در جهت آرمان های امام حسین (ع) گام برداریم تا از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه کاسته شود، آسیب هایی که از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و درخصوص تهیه نوشت افزارهای ایرانی - اسلامی گفت: در شهرستان مهریز بیش از 9 هزار دانش آموز تحصیل می کنند و حدود 50 درصد از اصناف شهرستان، درگیر ملزومات آموزش و تحصیل و تامین نوشت افزارهای دانش آموزان هستند و از آنجایی که در کشور، گردش مالی نوشت افزارها  قریب به 40 هزار میلیارد ریال است و از این مقدار، سهم ناچیزی از آن مربوط به تولید داخل می شود،  ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی و مقابله با جنگ نرم دشمن و نیز حمایت از تولید نوشت افزارهای ایرانی - اسلامی  بیش از پیش احساس می شود.

انتهای پیام/ج


 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.