ID : 38686846
امام جمعه یزد:

تلاش حداکثری دشمن ایجاد ترس در بین مردم است/ امروز الگوی بسیج در کشورهای دیگر هم استفاده می‌شود


آیت‌الله ناصری گفت: امروز تلاش حداکثری دشمن این است تا به هر شکل ممکن در مردم و جامعه ترس ایجاد کند و روحیه مردم را تضعیف کند.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد، صبح امروز در دیدار فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: همه تلاش‌های صورت گرفته سپاه و بسیج ان‌شالله در راستای رضای خدا است و خداوند نیز کمک خواهد کرد.

وی افزود: یکی از نتایج فعالیت‌های مخلصانه این است که موجب می‌شود تا دشمن دفع شود، همچنان که خداوند منان وعده داده است که «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

امام جمعه یزد ادامه داد: لذا باید همواره این نکته مهم را مدنظر داشته باشیم؛ حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره این مهم را مدنظر و نسبت به آن اعتماد راسخ داشته و دارند. لذا باید تلاش کنیم تا مسیر ما مسیر نصرت دین خدا باشد.

ناصری خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در استان یزد همه عزیزان منسجم و همدل فعالیت می کنند و شاهد هستیم که سپاه با انسجام و هماهنگی با دیگر مجموعه‌ها در حال فعالیت است و انصافا هم کارهای ارزشمندی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد، اظهار داشت: برگزاری این کنگره عظیم و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای آن اقدامی بسیار خوب و ارزشمند است و برای همه کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت می‌کنم.

امام جمعه یزد با اشاره به هفته بسیج عنوان کرد: امروز الگوی بسیج در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌طوری‌که در سوریه و عراق به واسطه به کارگیری این الگو برکات فراوانی شامل حال مردم شد.

ناصری تأکید کرد: بسیج در بحث دانش و علم پیش می‌رود و باید این حرکت جدی‌تر باشد؛ همچنین وقتی دشمن در فضای مجازی کار می‌کند بسیجیان باز هم باید به میدان بیایند.

وی تصریح کرد: مقوله بسیج، دارای اهمیت فراوان است و باید تلاش کنیم این الگو و رویکرد را در زندگی بیش از پیش گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده است که نه مردم و نه کسبه و اصناف، توانایی فعالیت عادی خود را ندارند، لذا باید بسیج و روحانیت وارد میدان شوند و با محوریت مساجد و از بستر فضای مجازی برای حل مشکلات تلاش کنند.

ناصری بیان کرد: امروز تلاش حداکثری دشمن این است تا به هر شکل ممکن در مردم و جامعه ترس ایجاد کند و روحیه مردم را تضعیف کند، در چنین شرایطی وظیفه ما است تا با بازخوانی تاریخ واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: بدترین چیز برای ملت این است که خودش خود را قوی نداند، این از القائات دشمن است، اما باید ملت ایران نقاط قوت خود را بداند و بداند طبق وعده خدا ما با اتکا به خدا بر دشمنان فائق خواهیم آمد، لذا نباید از تبلیغات و تحرکات دشمن هراسید.

امام جمعه یزد گفت: البته باید مراقب دشمن بود، امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند «اگر تو خواب باشی دشمن تو نمی‌خوابد و بیدار است»، کنایه از این که باید همیشه مراقب توطئه‌های دشمن بود؛ باید دست دشمن را از قبل خواند و برای آن برنامه داشت.

ناصری اظهار داشت: مناسب است که در ایام هفته بسیج، ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها و شرایط زمان دفاع مقدس تبیین و وصیت‌نامه‌های حضرت امام، سردار شهید سلیمانی و دیگر شهدا بازخوانی شود.

وی تأکید کرد: نباید دعا و استغفار را در این ایام از یاد بیریم، بلکه باید این مهم را در میان بسیج و عموم جامعه به یک فرهنگ تبدیل کرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.