ID : 15907495
فرماندار ابرکوه:

تمام دستگاه ها باید برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم محرم تلاش کنند


فرماندار ابرکوه گفت: تلاش برای حفظ نظم و امنیت در ایام عزاداری امام حسین(ع) تنها بر عهده هیئت های مذهبی نیست، بلکه کلیه دستگاه باید تلاش کنند تا این جلسات با شکوه هر چه تمام تر، آنچنان که در شأن شهدای کربلا است، برگزار شود.

به گزارش سرو ابرکوه، جلسه شورای اداری شهرستان صبح امروز با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی در فرمانداری برگزار شد که طی آن صوت دلنشین قاری بین المللی «مرحوم حاج حسن دانش» آغازگر و زینت بخش جلسه بود.

در ابتدای جلسه سید نبی رسولی فرماندار شهرستان ضمن اشاره به نزدیک شدن ماه محرم اظهار کرد: تلاش برای حفظ نظم و امنیت در ایام عزاداری امام حسین(ع) تنها بر عهده هیئت های مذهبی نیست، بلکه کلیه دستگاه باید تلاش کنند تا این جلسات با شکوه هر چه تمام تر، آنچنان که در شأن شهدای کربلا است، برگزار شود.

وی در ادامه برپایی پایگاه های انتقال خون در روزهای مشخص، برپایی نمایشگاه های عکس، کتاب و چادر پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره تربیتی، مناسب سازی معابر و گذرگاه ها، ایجاد روشنایی مطلوب در مسیر هیئت های روستایی و شهری، برقراری و حفظ نظم و امنیت، رسیدگی به مسائل بهداشتی ذبح و قربانی را از جمله مسائل مهمی دانست که مدیران اجرایی باید در دستور کار خود قرار دهند.

سید نبی رسولی تأکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان نیز قرار داریم، مردم و مسئولین باید هوشیار باشند که منبرهای عزای امام حسین(ع) به یک میتینگ سیاسی و تبلیغاتی تبدیل نشده و حرمت این مجالس حفظ شود؛ لذا اگر چنین مواردی مشاهده شد افراد مطلع باید موضوع را به مسئولین ذی ربط ارجاع دهند تا اقدامات و برخوردهای مناسب صورت گیرد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه در ادامه بزرگداشت ایام عزاداری سالار شهیدان را یکی از وظایف دینی مسلمانان دانست و تصریح کرد: جلسات عزاداری امام حسین(ع) چیزی است که از گذشتگان نسل به نسل به ما رسیده و ما نیز باید آن را حفظ کنیم و به نسل آینده بسپاریم.

حسینی خاطرنشان کرد: خروجی مراسم های عزاداری، حفظ و حراست و نگهداری از دین و آیین مبین اسلامی است؛ یعنی اصل شهادت امام حسین(ع) و برپایی عزاداری برای شهدای کربلا، تضمین بخش بقای دین در طول تاریخ بوده است.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.