ID : 34318115
امام جمعه هرات:

تمدن نوین اسلامی؛ هدف بلند انقلاب اسلامی/جوانان،سرمایه ارزشمند و امید کشور هستند


خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(س) و روز جوان اظهار داشت: جوانان آینده‌سازان و امیدهای کشور هستند.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(س) و روز جوان اظهار داشت: جوانان آینده‌سازان و امیدهای کشور هستند.

حجت الاسلام محمد علی جعفری با بیان این‌که جوانان ما باید احساس مسئولیت کنند و دنبال خلاقیت و ابتکار باشند، گفت: اگر به جوانان میدان دهیم، آنها قدرت انجام هر کاری را دارند.

جعفری در ادامه با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند ما هنوز جامعه اسلامی نداریم، تأکید کرد: عموم مردم به سمتی حرکت کنند تا جامعه اسلامی شکل بگیرد.

وی مطالبه گری را وظیفه مردم عنوان و خاطر نشان کرد: تا مردم در صحنه نباشند هیچ دولتی پیش نخواهد رفت؛ جمهوری اسلامی در کلام امام (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) یعنی نظامی که به تمدن نوین اسلامی بپیوندد.

جعفری هدف انقلاب اسلامی را رسیدن به تمدن نوین اسلامی بیان کرد و افزود: تمدن نوین اسلامی یعنی جامعه بین‌المللی اسلامی که اسلام در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پیاده‌سازی و عملی شده باشد.

خطیب جمعه هرات در ادامه درتشریح فرمایشات مقام معظم رهبری، منشا مشکلات امروز جوامع اسلامی را دوری از قران بر شمرد.

وی در اهمیت عمل به قرآن تصریح کرد: آقا فرمودند تنها راه پیشرفت امت اسلامی عمل به قرآن است و در پرتو عمل به قرآن مردم گمراه نمی شوند.

خطیب نماز جمعه هرات با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم به خصوصیات بارز اخلاقی و شخصیت شهید مطهری(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: شهید مطهری الگوی کامل برای فرهنگیان و معلمان جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام جعفری در پایان بمناسبت عید بزرگ نیمه شعبان به تبیین حکومت جهانی مستضعفین از دیدگاه قران و روایات پرداخت.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.