ID : 9991579
به مساحت تقریبی 2000 متر مربع؛

تملک منزل تاریخی امید سالار ابرکوه با هدف توسعه پارک بانوان


در راستای استفاده بهینه و توسعه پارک بانوان منزل تاریخی معروف به خانه امیدسالار به مساحت تقریبی 2000 متر مربع، با هماهنگی فرمانداری، شهرداری و اداره میراث فرهنگی تملک شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه به نقل از شهرداری ابرکوه، یک باب منزل تاریخی معروف به خانه امیدسالار واقع در بافت تاریخی محله دروازه میدان به مساحت تقریبی 2000 متر مربع مشرف به پارک بانوان با توافقات صورت گرفته توسط فرمانداری محترم، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری تملک گردید.

تملک این خانه قدیمی با توجه به بند 22 ماده 55 قانون شهرداری ها مبنی بر تشریک مساعی با فرهنگ در حفظ ابنیه و آثار باستانی شهر و ساختمان های عمومی و در راستای مصوبات شورای عالی سرمایه گذاری شهرداری و جهت ایجاد زیرساخت های خدماتی شهر با طرح ایجاد رستوران و اقامتگاه صورت گرفته است.
فلاح زاده مسئول واحد حقوقی شهرداری در این رابطه اظهار داشت: نظر به اینکه حد شمالی از منزل فوق الذکر محدود به پارک بانوان می باشد با اتکا به تلاش بی وقفه و دید مثبت شهردار وقت در اجرای طرح های بازگشایی و گسترش پارک بانوان در ضلع جنوبی با منظر و مشرفیت منزل، استفاده این امر از طریق اتصال اثر فوق الذکر به این مجموعه می توان شاهد نتایج جمع بهره وری و بهینه و حفظ چنین آثار فاخر میراثی، فرهنگی شهرمان باشیم.
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.