ID : 37711037
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد تشریح کرد

تمهیدات ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر یزد جهت مقابله با کرونا


مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد اقدامات ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر یزد جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد.

علی علیخانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: اقداماتی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده‌ایم تا مراجعات اداره‌ها و دفاتر پیشخوان کم بشود و آن هم الکترونیکی کردن یک سری خدماتی است که ما به حوزه حمل و نقل عمومی اعم از بار و مسافر ارائه می‌دادیم.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات این است که کارت هوشمند کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر که تحت پوشش داشتیم را به طور خودکار تا پایان اردیبهشت ماه سال 99 تمدید کردیم که دیگر مراجعه نکنند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد افزود: همچنین دفاتر حمل و نقل بار و مسافر که باید جهت تمدید پروانه فعالیت‌شان مراجعه می‌کردند را به صورت الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی علی‌الحساب تا پایان اردیبهشت ماه تمدید کردیم.

علیخانی اظهار داشت: در زمینه لاستیک نیز که قبلا برای دریافت آن به پایانه بار مراجعه می‌کردند، سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که از طرق آن و بدون حضور و مراجعه به پایانه می‌توانند وارد سامانه شوند مشخصات ناوگان ملی‌شان را وارد کنند، بعد از آن پیامکی را دریافت می‌کنند که برند لاسیتک، قیمت آن و آدرس فروشگاه در آن قید شده و فقط باید به فروشگاه مراجعه کنند و با پرداخت قیمت، لاستیک را دریافت کنند.

مسافرین مشکوک به کرونا 14 روز قرنطینه می‌شوند

وی با بیان اینکه اماکن عمومی پایانه بار و مسافر را به صورت مرتب ضدعفونی می‌کنیم، عنوان کرد: البته من خواهشم از همه هم‌استانی‌های عزیز این است که تا جایی که می‌توانند سفر نکنند چرا که همین سفرها است که موجب شیوع بیشتر بیماری می‌شود لذا تا جایی که امکان دارد توصیه این است که سفر نکنند؛ با این وجود اگر ناگزیر باشند که سفر کنند در پایانه‌های بار مسافر اقدامات پیشگیرانه و ضدعفونی دارد انجام می‌شود، همچنین مقرر کرده‌ایم که اتوبوسی که می‌خواهد حرکت کند حتما تعداد محدودی ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی در اتوبوس وجود داشته باشد که اگر لازم شد مسافرین بتوانند استفاده کنند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد تأکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مقرر شده است که اگر کسانی مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند به مدت 14 روز قرنطینه می‌شوند لذا خواهشم از همه هم‌وطنان این است که به استان یزد سفر نکنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.