ID : 30349899
در ایام اوقات فراغت جوانان؛

تنها سینمای شهر ابرکوه تعطیل شد!


مسئول بخش خصوصی سینما ابرکوه گفت: سینما فرهنگ ابرکوه به علت مشکلات فنی و نبود اعتبار لازم، تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، چند روز پیش «سینما فرهنگ» تنها سینما شهرستان ابرکوه تعطیل شد و اخبار رسیده حاکی از آن است که تا اطلاع ثانوی این روند ادامه دارد.

با توجه به آنکه در فصل تابستان قرار داریم و جوانان شهرستان به نوعی اوقات فراغت خود را با حضور در سینما سپری می کنند، برآن شدیم تا علت این تعطیلی ناگهانی را از مسئول آن جویا شویم.

اسماعیل اخلاقی مسئول بخش خصوصی سینما فرهنگ ابرکوه، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: علت تعطیلی سینما، مشکلات فنی است که حدود 20 میلیون ریال جهت هزینه سرویس و تعمیرات فنی آن لازم است.

اخلاقی گفت: در شش ماه گذشته همزمان با سینماهای شهرهای بزرگ، فیلم های به روز، جدید و مطابق سلایق مردم بر پرده نقره ای سینما فرهنگ ابرکوه، اکران شود، که متاسفانه عدم استقبال مردم موجب شد، تا دخل و خرج سینما همخوانی نداشته باشد.

بهبود فضای فیزیکی سالن سینما در شش ماه اخیر

وی تصریح کرد: با تعمیر و شستشوی صندلی های نامطلوب و شکسته، رنگ آمیزی و تغییر دکوراسیون ورودی سالن، تعویض درب های ورودی ضد صدا، افزایش و تقویت سیستم سرمایشی و گرمایشی، تدارک محل بوفه برای مخاطبان سعی شد فضای سالمی برای مخاطبان در نظر گرفته شود، به طوریکه در این مدت حتی یک نقد به عملکرد سینما، نظافت سالن، برخورد مسئولان انتظامات و باجه فروش بلیط با مردم صورت نگرفت.

مسئول سینما فرهنگ ابرکوه، ضمن گلایه از عدم حمایت برخی مسئولان و مردم شهرستان افزود: اگر اصل بر خصوصی سازی و حمایت از کارآفرینان است، توقع می رود مسئولین برای ارتقاع سطح کیفی و کمی سینما ابرکوه، حمایت بیشتری کنند. مسئولین باور کنند که سینما یک فرصت مناسب برای اعتلای فرهنگ این دیار است.

فیلم ها با عبور از فیلترینگ های قانونی به اکران در می آیند

اخلاقی اذعان کرد: برخی افراد در فضای مجازی، چنان بر محتوای فیلم های در حال اکران اعتراض می کنند و متولیان سینما را تحت فشار قرار می دهند که گویی ما مجوز پخش فلان فیلم را صادر کرده ایم. در صورتی که هر فیلم با عبور از فیلترینگ های قانونی به مرحله اکران عمومی در می آید.

وی ادامه داد: موضوع دیگر فعالیت برخی عزیزان است که احیاناً با واژه سینما آشنا نیستند و با عناوینی همچون سینما مریم اباد و... موازی کاری می کنند و ما در مقابل آنها، باز هم با سکوت مسئولین و دست اندرکاران فرهنگی روبرو هستیم.

اخلاقی با تأکید بر این موضوع که سعی ما بر روشن نگه داشتن چراغ تنها سینمای شهر است، گفت: از تاریخ خصوصی سازی سالن امفی تئاتر و سینما فرهنگ ابرکوه، حدود 6 ماه می گذرد و در این مدت فیلم های نفس، ناسور، ماجرای نیمروز، یتیم خانه ایران با موضاعت ارزشی و جشن تولد با موضوع مدافعان حرم، خوب بد جلف، گشت۲، نهنگ عنبر۲، اکسیدان، پا توکفش من نکن، با موضوع اجتماعی کمدی در آن پخش شده است.

انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.