ID : 18268668
شناسایی دارندگان گروه‌های خونی نادر در استان؛

تنها 4 نفر از شهروندان استان دارای گروه خونی نادر هستند


مدیر کل انتقال خون استان گفت: از هر 2 میلیون نفر، یک نفر دارای گروه خونی نادر است و تاکنون 4 نفر از شهروندان استان دارای گروه خونی نادر شناسایی شده‌اند.

به گزارش یزد رسا، مدیر کل انتقال خون استان گفت: از هر 2 میلیون نفر، یک نفر دارای گروه خونی نادر است و تاکنون 4 نفر از شهروندان استان دارای گروه خونی نادر شناسایی شده‌اند.
«تقی تقوایی» گروه خونی نادرشناسایی شده در استان را گروه خون اُ بمبئی، معرفی کرد و افزود: داشتن گروه‌ خونی نادر موروثی است؛ از این رو 3 نفر از دارندگان گروه خوبی نادر استان از اعضای یک خانواده هستند.
وی با بیان این‌که بانک ملی خون‌های نادر ایران در سال 88 راه‌اندازی شده است، افزود: تاکنون هزار نفر از مردم کشور دارنده گروه‌های خونی نادر هستند که 80 نفر آنها از گروه‌های خیلی نادر به شمار می‌روند. تقوایی با بیان این‌که تعامل خوبی با افراد دارای گروه خونی نادر استان داریم، افزود: به افرادی که گروه خونی نادر دارند توصیه می‌شود به طور مستمر برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کنند.
به گفته این مسئول، این خون بسته‌بندی و تحت شرایط خاص به بانک خون‌های نادر کشور ارسال می‌شود تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر کل انتقال خون استان گفت: افرادی که دارای گروه‌های خونی نادر هستند، در صورت نیاز به خون تنها باید از همین گروه خونی استفاده کنند.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که این افراد پلاک خونی نادری دارند، به سرعت در بیمارستان‌ها شناسایی می‌شوند و در صورت نیاز با اعلام درخواست به بانک خون‌های نادر، خون مورد نیاز برای درمان آنها تامین می‌شود.
تقوایی گفت: آزمایشگاه اداره کل انتقال خون استان، قابلیت شناسایی افراد با گروه‌های خونی نادر را دارد و توصیه می‌شود افراد دارای سابقه تشخیص گروه خونی نادر در خانواده، برای آزمایش به این آزمایشگاه مراجعه کنند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.