ID : 11682853
رئیس اسبق اطلاعات عربستان:

توافق با ایران موجب آغاز مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه می‌شود


"ترکی الفیصل" در گفتگو با بی‌بی‌سی افزود: برنامه هسته‌ای ایران باعث شود سایر کشورهای منطقه برای توسعه سوخت هسته‌ای اقدام کنند/ عربستان نیز به دنبال دستیابی به چنین حقی خواهد بود.

به گزارش یزدرسا به نقل از نسیم ،رئیس سابق سرویس جاسوسی عربستان سعودی در ادامه گفت: من همواره گفته‌ام که هر نتیجه‌ای که از این مذاکرات حاصل شود، ما نیز به دنبال همان خواهیم بود. بنابر این، اگر ایران توانایی غنی سازی اورانیوم را در هر سطحی داشته باشد، این تنها عربستان نخواهد بود که خواستار چنین چیزی خواهد بود.


این مقام سابق عربستان سعودی اظهار داشت: کل جهان یک در باز خواهد بود تا در این مسیر بدون هیچ گونه مهاری گام بردارد و این اعتراض اصلی من به این روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 است.


در حالی که ضرب الاجل اواخر مارس برای دستیابی ایران و قدرت‌های جهانی به توافق هسته‌ای نزدیک است، عربستان و کره جنوبی هفته گذشته توافقنامه هسته‌ای امضا کرده‌اند.


ریاض همچنین توافقنامه‌های هسته‌ای با چین، فرانسه و آرژانتین برای ساخت 16 رآکتور اتمی تا 20 سال آینده به امضا رسانده است.


ترکی الفیصل مدعی شد: ایران پیش از این نیز بازیگری مخرب در صحنه‌های مختلف در جهان عرب از جمله تحولات یمن، سوریه، عراق، فلسطین و بحرین بوده است. بنابر این پایان یافتن نگرانی مربوط به توسعه سلاح‌های کشتار جمعی موجب پایان یافتن مشکلاتی که با ایران داریم، نخواهد شد. اکنون به نظر می‌رسد که ایران در حال گسترش اشغال عراق است و این مساله غیر قابل قبول است.


رئیس سابق سرویس جاسوسی عربستان در ادامه بار دیگر مواضع کشورش علیه رئیس جمهور قانونی سوریه را تکرار کرد و گفت: به ناچار من بر این باورم که مبارزه با داعش، مقابله با بشار اسد است. به این دلیل که رفتار بشار اسد با مردم کشورش موجب شده تا داعش از وضعیت کنونی، سود ببرد. بنابر این دشمن در شرایط کنونی هم داعش است و هم بشار اسد.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.