ID : 35011706
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد:

توجه خود را بر شناسایی و وصول فرار مالیاتی متمرکز کرده‌ایم


مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به نبود اطلاع دقیق در خصوص میزان فرار مالیاتی در کشور، گفت: بیشتر توجه خود را بر شناسایی و وصول فرار مالیاتی متمرکز کرده‌ایم.

منوچهر اسدی در گفتگو با یزدرسا، با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی استان یزد در سال گذشته بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال بوده است، گفت:  منابع مالیاتی استان یزد اشخاص حقوقی، دولتی، غیردولتی، حقوق، مشاغل، مستغلات و .. هستند.

وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی به این شکل قابل تفکیک نیست که مثلا بگوییم چه میزان آن برای صنعت است و چه میزان برای معدن و... چرا که منابع دولتی اینگونه نیستند. 

مدیرکل امور مالیاتی یزد درباره فرار مالیاتی در استان هم اظهار داشت: در همه جای ایران فرار مالیاتی وجود دارد و اگر می‌شد برآورد کرد که چقدر این فرار وجود دارد که دیگر فرار صورت نمی‌گرفت؛ چرا که ما متوجه می‌شدیم کجاست و می‌رفتیم می‌گرفتیم.

اسدی تأکید کرد: آن‌گونه که باید مالیات در استان پرداخت نمی‌شود و فرار مالیاتی وجود دارد و برخی‌ها در این زمینه همکاری نمی‌کنند.

وی یادآور شد: ما هم تلاش‌‎مان این است که به اقشار زحمت‌کش که شفاف کار می‌کنند فشار نیاوریم و تمرکزمان را بیشتر روی همان بخش فرارهای مالیاتی گذاشته‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در پاسخ به اینکه برخی‌ جاها مالیات 9 درصدی را چندین بار از مردم دریافت می‌کنند، گفت: نه چنین چیزی نیست و مکانیزم مالیات بر افزایش افزوده به گونه‌ای است که اجازه چنین تخلفی را نمی‌دهد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.