ID : 37835299
مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد:

توزیع 2900 بسته مواد غذایی و بهداشتی توسط طلاب افغانستانی در یزد


حجت الاسلام والمسلمین شمس از توزیع 2900 بسته مواد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان توسط طلاب افغانستانی در یزد خبر داد.

به گزارش یزدرسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس گفت: همزمان با رزمایش سراسری کمک مومنانه که با عنوان «مواسات» در یزد آغاز شده، جمعی از طلاب افغانستانی مقیم این استان با محوریت حوزه علمیه پیامبر اعظم (ص) نسبت به تهیه و توزیع 300 بسته‌ کمک معیشتی و 2600 بسته بهداشتی ویژه خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا اقدام کردند.

وی کمک به نیازمندان را از جمله مهمترین رسالت مومنان در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اطعام از مهمترين روش‌های رهايي جامعه از گرسنگي و فقر كشنده و مزمن است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه خداوند میزان سود انفاق را دو برابر تا هفت صد برابر بیان کرده، افزود: انفاق از جمله معامله‌هایی است که انسان با خداوند انجام می‌دهد و هیچ‌گاه متضرر نمی‌شود.

وی در ادامه شیوع ویروس کرونا را از جمله مواقع بحرانی جامعه دانست و بیان کرد:‌ متأسفانه خانواده‌های زیادی به دلیل شیوع این ویروس منحوس دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شدند که رهایی از این بحران کمک و مشارکت تمام آحاد جامعه را می‌طلبد.

شمس تصریح کرد:‌ اطعام از مصادیق انفاق و احسان است و اسلام برای حفظ حرمت انسان‌ها و ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه، صاحبان ثروت را ملزم کرده که بخشی از اموال خود را برای تأمین هزینه زندگی و رفع گرسنگی نیازمندان اختصاص دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد تأکید کرد: همراهی و مشارکت طلاب افغانستانی مقیم یزد در بحث جمع‌آوری و توزیع بسته‌های کمک معیشتی از جمله اقدامات ارزشمند در سایه ارزش‌های اسلام ناب محمدی است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.