ID : 38212612

توصیه‌های بهداشتی ذبح دام در عیدقربان


مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: گوشت قربانی قبل از مصرف باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، این اقدام انتقال عوامل بیماری‌زا را به حداقل می‌رساند.

به گزارش یزدرسا، علی فانحی‌نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد در خصوص تمهیدات لازم  و نظارت‌های بهداشتی امروز (عید قربان) گفت: ۱۲ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار شامل ۱۹ دکتر دامپزشک و ۲۶ بازرس بهداشتی از ساعت هفت صبح لغایت ۱۳ امروز (عید قربان) در کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی حاضر خواهند شد و با عنایت به مصوبات ستاد ملی کرونا هیچ قربانگاهی در مرکز و کلیه شهرستان‌های استان یزد دایر نخواهد شد.

وی افزود: همچنین علاوه بر ناظرین و بازرسان این اداره کل، ۱۵ ناظر شرعی هم در محل کشتارگاه‌ها حضور دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه دام به تعداد کافی برای ذبح موجود است، اضافه کرد: در کنار کشتارگاه ها، دام به قیمت مصوب که از سوی سازمان صنعت؛ معدن و تجارت (صمت) تعیین شده است، به مردم عرضه می‌شود و دام‌ها امروز به صورت رایگان ذبح می‌شوند.

فاتحی‌نیا با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، اطهار داشت: نگهداری گوشت تازه در یخچال انتقال عوامل بیماری زا را به حداقل می‌رساند که در این راستا از مردم می‌خواهیم با مراجعه به کشتارگاه‌های دام ، نسبت به کشتار دام نذری خود با نظارت کارشناسان دامپزشکی اقدام کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد از خرید دام زنده از مراکز غیرمجاز و از ذبح دام در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند و جهت کشتار دام صرفا به کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا مراجعه نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی و تخلف با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.