ID : 13475016
با محوریت سبک زندگی اسلامی؛

تولید فیلم کوتاه «رویای صادقه» در استان یزد کلید خورد/ عکس


فیلم داستانی «رویای صادقه» به کارگردانی اصغر عباسی و با بازی بازیگر سینمای ایران، اسماعیل خلج در یزد در حال تولید است.

به گزارش یزد رسا، تولید فیلم کوتاه داستانی «رویای صادقه» به نویسندگی و کارگردانی اصغر عباسی از ششم خرداد در استان یزد آغاز شده و هم اکنون مراحل تصویربرداری را سپری می کند.

اصغر عباسی در مصاحبه با خبرنگار یزد هنر؛ در خصوص تولید این اثر گفت: این فیلم کوتاه با محوریت سبک زندگی اسلامی در مدت 15 دقیقه، و برای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه رضوی آماده می شود.

وی در ادامه به داستان این فیلم اشاره کرد و گفت: فیلم «رویای صادقه»، داستان سربازی را روایت می کند که خواب هایش همیشه درست تعبیر می شود، او یک روز خواب می بیند که از دنیا رفته و برای فرار از آن، دست به اقداماتی می زند که... .

این کارگردان جوان استان اظهار داشت: اسماعیل خلج، سید هادی آقا بزرگی، سید ناصر امامی میبدی، مهدی قانع، امیر خاموشی، مجتبی حسن زاده، محمد کلانتری و علی نیکوکار در این فیلم به ایفای نقش می پردازد.

عباسی با بیان این که به احتمال زیاد نام فیلم تغییر کند، گفت: فیلم در دو لوکیشن یکی در قبرستان متروکه روستای «توران پشت» و دیگری در یک پادگان نظامی یزد تصویربرداری می شود و به همین علت احتمال دارد نام فیلم تغییر کند و در ضمن در حال حاضر کار تصویربرداری در روستای توران پشت به پایان رسیده و تلاش می کنیم تا چند روز آینده تمام مراحل تصویربرداری به پایان برسد.

این فیلمساز جوان در خصوص حمایت نهادهای دولتی و غیر دولتی از این فیلم گفت: هنوز هیچ نهاد یا شخص حقیقی تهیه کنندگی این اثر را بعهده نگرفته که این اتفاق بسیار نامناسب است و باعث می شود که نتوانم تمام تمرکزم را بر روی تولید انجام دهم و همچنین اظهار امیدواری کرد «رویای صادقه» تا پایان خرداد ماه آماده نمایش شود. 

به گفته وی دیگر عوامل فیلم عبارتند از ؛ تصویربردار: احسان دادرس، دستیار تصویربردار: مرتضی آخوندا، نورپرداز: رامین راستجو، صدابردار: حمید زیبا کلام، دستیار صدابردار: حامد قاسمی فر، تدوین و جلوه های ویژه: اصغر عباسی، مدیر تولید: سید علی رستمی، طراح صحنه: محمد رضا رضایی، دستیار کارگردان و طراح لباس: عاطفه صالحی، دستیار صحنه: سمانه اکبرزاده، دستیار تولید محمد مصدق، گریم: امیر خاموشی، عکاس: امیر جلالی از عوامل اجرایی این فیلم هستند.  

این کارگردان جوان و با استعداد استان در خصوص دعوت از بازیگر سینمای ایران، اسماعیل خلج برای حضور در این فیلم گفت: زمانی که فیلمنامه را می نوشتم به فکر سپردن این نقش به آقای خلج بودم که پس از گفتگو و استقبال وی از طرح، در این اثر به ایفای نقش پرداخت.

عباسی ادامه داد: این هنرمند در این فیلم نقش پیرمردی را ایفا می کند که در میان دنیای واقعی و دنیای ماوراء با سرباز، روبرو می شود و او را راهنمایی می کند.

وی ادامه داد: این فیلم بر اساس طرحی از محمد محمدی زاده تولید می شود و رقیه توکلی به عنوان مشاور فیلمنامه و کارگردان با وی همکاری دارد.

گفتنی است: کوچک زاده رئیس حوزه هنری استان یزد با حضور در روستای توران پشت از پشت صحنه این فیلم بازدید و با عوامل آن دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان روند تولید این اثر قرار گرفت.

لازم به ذکر است: این فیلم با مشارکت حوزه هنری استان یزد و سازمان بسیج هنرمندان تولید می شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.