ID : 21051646
نهیب رهبر انقلاب به مسئولان:

تَکرار اعتماد به «طرفِ بدقولِ بدعهدِ بدحساب»ممنوع!


«اگر مملکت شما در اقتصاد نجات پیدا نکند و وابستگی اقتصادی داشته باشد، همه جور وابستگی دنبالش می آید و وابستگی سیاسی هم پیدا می کنیم، وابستگی نظامی هم پیدا می کنیم برای اینکه وقتی ما چیزی نداشتیم، دستمان به طرف آمریکا دراز می شود و آمریکا همه چیز را به ما تحمیل می کند.»

به گزارش یزدرسا به نقل از عصر فرهنگ؛ رهبر معظم انقلاب بیست و هفت سال است که بعد از امام راحل هدایت ایران اسلامی را به دست گرفته اند. هدایت چنین کشوری در منطقه ای نا امن و پر تلاطم آن هم با وجود دشمنان قسم خورده منطقه ای و فرا منطقه ای به خوبی اثبات کرده است که ایشان امانت دار بسیار شایسته ای برای امام خمینی(ره) بوده اند.

رهبر انقلاب هر سال در سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب برای مردم و دوستداران  ایشان به تبیین نقشه راه حفظ یادگار ارزشمند امام؛ یعنی انقلاب اسلامی، می پردازند. امسال شاه بیت بیانات ایشان در اجتماع عظیم دوستداران امام خمینی(ره) تاکید بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و لزوم تکیه بر نیروهای داخلی بود.

با روی کار آمدن دولتی که تمامی مشکلات را ناشی از تحریم می دانست و تنها راهِ چاره را توافق با آمریکا جلوه می داد،رهبر انقلاب برای روشن شدن چهره پلید استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و گرفتن بهانه از برخی افراد مغرض با تبیین سیاست نرمش قهرمانانه اجازه مذاکره با غرب تنها بر سر مساله هسته ای را صادر فرمودند.

سه سال متوالی کشور معطل توافق باغرب ماند. نهایتاً برجام به فرجام رسید اما چرخ معیشت مردم هنوز به درستی نمی چرخد، مالدیو و جیبوتی عزت پاسپورت ایرانی را خدشه دارکرده اند، سانتریفیوژ ها انبار شد، صنعت هسته ای نابود شد، کارخانجات تعطیل و سفره های مردم روز به روز کوچکتر شد. همین اوضاع باعث شد تا سیاستمدارانی که وعده حل صد روزه مشکلات را می دادند مجبور شدند  اعتراف کنند نباید از برجام توقع زیادی داشت!

رهبر انقلاب که پیشتر این بدعهدی آمریکا را پیش بینی کرده و نسبت به آن هشدار هم داده بودند با روشن شدن ماجرا برای همه (چه نسل جوان که مثل پدران خود ظلم استکبار را با پوست و گوشت خود لمس نکرده و چه کسانی که خواب آمریکا می بینند) روز گذشته با استناد به همین دبه «طرفِ بدقولِ بدعهدِ بدحساب» نسبت به توطئه جدید دشمن هشدار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای نسبت به ادغام اقتصاد کشور در اقتصاد جهانی هشدار دادند که هرچند واضح است ولی متاسفانه گروهی قادر به درک آن نیستند. وگرنه همه می توانند بفهمند مقصود دشمنانی که در تمامی عرصه ها به مخالفت با جمهوری اسلامی پرداخته و هر جا که قدرت داشته اند از هیچ جنایتی فروگذار نکرده اند از حمله به بازار ایران چیست. دشمنان می خواهند از این رهاورد هم اقتصاد آشفته خود را سر و سامان ببخشند و هم با اشباع بازار کشور از محصولات خارجی  عملاً اقتصاد کشور را فلج کنند. به این ترتیب ایرانی که محور مقاومت است تبدیل به یک مصرف کننده بزرگ و مطیع دیگر کشورها خواهد بود. یعنی دقیقاً همان مساله ای که پیش تر امام راحل نیز نسبت بدان هشدار داده بودند: « اگر مملکت شما در اقتصاد نجات پیدا نکند و وابستگی اقتصادی داشته باشد، همه جور وابستگی دنبالش می آید و وابستگی سیاسی هم پیدا می کنیم، وابستگی نظامی هم پیدا می کنیم برای اینکه وقتی ما چیزی نداشتیم، دستمان به طرف آمریکا دراز می شود و آمریکا همه چیز را به ما تحمیل می کند.»

رهبر فرزانه انقلاب البته بعد از طرح مساله راه حل آن را نیز اعلام کردند: «اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخل» هر چند سیاست های دولت تدبیر در این چند سال دقیقاً عکس این رهنمود بوده است اما امیدواریم دولت اشتباهی را که در ماجرای برجام به علت تکیه بر رای خود به بار آورد این بار تَکرار نکند!

رسول محتشم
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.