ID : 28712130
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد:

تکمیل طرح‌های عمرانی گذشته بودجه 16 سال استان یزد را می‌طلبد!


رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد گفت: اگر قرار باشد بودجه استان به تکمیل طرح های نیمه تمامی که در دوره قبل آغاز شده است اختصاص یابد، باید بودجه عمرانی 16 سال استان را صرف این کار کنیم.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، محمد رضا نصیری زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار کرد: اگر امروز در اقتصاد مشکل داریم به علت این است که نتوانسته ایم فرهنگ انقلابی را در این عرصه نهادینه کنیم. لذا مهمترین کار شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ سازی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

نصیری زاده تصریح کرد: هر کشور برای رسیدن به توسعه الگوی خاص خود را می خواهد و ایران نمی تواند از الگوی اقتصادی سایر کشورها استفاده کند. همچنین باید دانست توسعه امری جهانی است، حال اگر ایران به توسعه کشورهای همسایه خود از جمله عراق، سوریه، افغانستان و ... کمک نکند، خودش نیز به توسعه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه بهترین الگو برای ایران استفاده از الگوی اقتصاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی موجود ناشی از سیاست گذاری های دوره های قبل است، پس نمی توان ظرف مدت یک شب این اقتصاد را تغییر داد؛ این سیاست ها در بلند مدت اصلاح می شود.

 دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در استان یزد، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را الگویی بومی و علمی، برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور بیان کردند. سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل تکمیل و انطباق با شرایط گوناگون بوده و عملاً اقتصاد کشور را به حالت انعطاف پذیری می رساند. امروزه دولت به اندازه کافی بزرگ شده و بعد از این باید بر سرمایه گذاری هایی که با تکنولوژی روز همراه است نظارت داشته باشد.

نصیری زاده یادآور شد: سیاست های غلط گذشته باعث شد اشتغال به تعویق بیفتد و در دانشگاه های استان آنچه را وزارتخانه دیکته می کرد، تدریس شد و در نتیجه امروز بازار کار مناسب برای فارغ التحصیلان وجود ندارد. صنعت در ابرکوه و حتی یزد که یک منطقه گردشگری است پاسخگوی اشتغال نیست و نباید بر تعداد واحد های صنعتی افزوده شود؛ بلکه باید در صنعت گردشگری که کمترین هزینه را داشته و مشکلات دیگری از جمله مهاجر پذیر شدن، تغییر الگوهای فرهنگی و ... را ندارد، سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تسهیل گری است، ادامه داد: در حال حاضر برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی تمرکز بر تولید و اشتغال است. در شهرستان ابرکوه باید تخصص های فارغ التحصیلان و افراد جویای کار بررسی شود تا مطابق آن برایشان بازار کار ایجاد کرد. چنانچه بازار کار موجود تناسبی با تخصص آنان ندارد، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در رشته های مورد نیاز شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد، افزود: اگر قرار باشد بودجه استان به تکمیل طرح های نیمه تمامی که در دوره قبل آغاز شده است اختصاص یابد، باید بودجه عمرانی 16 سال استان را صرف این کار کنیم. اما اگر تصور کنیم که هیچ گونه اعتباری قرار نیست تزریق شود و با برنامه ریزی کار را شروع کنیم، با سرمایه گذاری در بخش گردشگری و حتی بدون استفاده از صنعت هم می توانیم شهرستان ابرکوه را به توسعه برسانیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.