ID : 8297231
شهردار یزد:

تکمیل کتابخانه مرکزی یزد به شهرداری واگذار شد/ تحویل طرح 18ماه دیگر


شهردار یزد از تحویل طرح نیمه تمام کتابخانه مرکزی این شهر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی از فردا(دو شنبه) به این نهاد خبر داد که با 20میلیارد ریال اعتبار طی 18ماه تکمیل می شود.

به گزارش یزد رسا، شهردار یزد از تحویل طرح نیمه تمام کتابخانه مرکزی این شهر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی از فردا(دو شنبه) به این نهاد خبر داد که با 20میلیارد ریال اعتبار طی 18ماه تکمیل می شود.

محمدرضا عظیمی زاده امروز یکشنبه به ایرنا گفت: تکمیل ساختمان این طرح پس از 12 سال به تازگی توسط شورای برنامه ریزی استان یزد به مالک زمین(شهرداری) محول شد.

وی با اشاره به واگذاری این طرح برای تکمیل به دستگاه ها ی مختلف طی این مدت، نسبت به تکمیل آن در موعد مقرر ابراز امیدواری کرد.

به گفته عظیمی زاده،در نظر است زمین های اطراف کتابخانه مرکزی که متعلق به شهرداری است به فضای سبز تبدیل شود.

وی تاکید کرد: پس از تحویل، تکمیل و بهره برداری از طرح مذکور، مسئولیت اداره کتابخانه مرکزی یزد بر عهده شهرداری خواهد بود.

وی از این طرح به عنوان مدرن ترین و بزرگ ترین کتابخانه دیجیتال استان یزد یاد کرد.

مطالعه و طراحی کتابخانه مرکزی یزد در سال 1376 زیر نظر دفتر عمرانی و املاک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت و به تصویب رسید.

قرارداد اولیه اجرای این طرح فرهنگی در سال 1377 بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و پیمانکار منعقد شد اما از سال 1380 این طرح برای اجرا به اداره کل مسکن و شهرسازی وقت واگذار شد؛ در این زمان این طرح کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

در یک مقطع هفت ماهه در سال 1388، دستگاه اجرایی این طرح از اداره کل مسکن و شهرسازی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شد که به دلیل نبود اقدام موثر، مجددا تکمیل طرح به اداره کل مسکن و شهرسازی وقت محول شد.

طرح ساخت کتابخانه مرکزی یزد با زیربنای اولیه هشت هزار و 700مترمربع شامل فضاهای مطالعه خواهران و برادران، سالن های پژوهش و چند منظوره، مخزن کتاب و مجله، نمایشگاه نسخه های خطی، آمفی تئاتر، مطالعه کودک، مطالعه انفرادی، بخش نابینایان، فضای اداری و فضاهای خدماتی و تاسیساتی است

به تازگی با اصرار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تصمیم مراجع مسئول مبنی بر حذف طبقه فوقانی آن، افزون بر 700 مترمربع از زیربنای ساختمان کاسته شد.

انتهای پیام /u






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.