ID : 2809290
در ایام فاطمیه؛

تکیه امیرچقماق یزد با برپایی خیمه عزا، پذیرای سوگواران فاطمی بود +تصاویر


هیأت رزمندگان اسلام یزد با برپایی خیمه حضرت زهرا(س) برنامه سالیانه ایام فاطمیه را در میدان تاریخی امیر چقماق یزد برای بهره مندی مردم دارالعباده و مسافران نوروزی از مراسم سوگواری حضرت صدیقه طاهره(س) همراه با سخنرانی، مداحی، ذکر مصیبت و اطعام سوگوران فاطمی و شرکت کننده در مراسم به مدت چهار شب برگزار کرد.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزدبانو، میدان تاریخی امیرچقماق یزد در هفته منتهی به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با برپایی خیمه باشکوه با نام حضرت زهرا(س) در کنار نخل سیاهپوس و به سوگ نشسته میدان رنگ و بوی فاطمی به خود گرفت و شمیم یاس نبوی دل هر رهگذری را روانه مدینه می کرد.

مراسم سوگواری از 11 فروردین بعد از نماز مغرب و عشا با دعوت عمومی از مردم دارالعباده و مسافران نوروزی به مدت چهار شب تا شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) در خیمه بر1ا شده در کنار تکیه تاریخی امیرچقماق یزد برگزار شد.

در ای مراسم سخنرانان به بیان فضایل و سیره و سبک زندگانی حضرت زهرا(س) و می پرداختند و دل های مصیبت زده سوگوران فاطمی را با ذکر مصیبت آن حضرت و اجرای مداحی و سینه زنی تسکین می دادند.

از حواشی برگزاری این مراسم حضور گسترده مسافران نوروزی در مراسم بود.

* ویژه برنامه صبح شهادت حضرت فاطمه(س) از ساعت 11 صبح در این خیمه با سخنرانی حجت الاسلام اولیا نژاد و مداحی و ذکر مصیبت و حضور کثیر سوگواران برگزار شد و نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد و از سوگواران فاطمی با توزیع غذای نذری پذیرایی شد.

* مراسم باشکوه شام غریبان نیز همراه با  نماز مغرب و عشا و قرائت دعای کمیل هفتگی هیأت رزمندگان اسلام در خیمه حضرت زهرا(س) تکیه امیر چقماق به عنوان آخرین شب از مراسم ایام فاطمیه این هیأت برگزار شد و سپس شرکت کنندگان مهمان سفره حضرت زهرا(س) بودند.

*اعلام برنامه های هفتگی هیأت رزمندگان اسلام یزد

* خانم حسینی مسؤول هماهنگ کننده مراسم در قسمت خواهران در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار داشت: بانوان خادم از اولین شب برگزاری مراسم با توزیع چای از سوگواران پذیرایی می کنند و امیدوارند مورد قبول حضرت زهرا(س) قرار گیرد.

وی استقبال مسافران نوروزی از این برنامه را خوب توصیف کرد و افزود: مسافران نوروزی از اجرای بی نظیر مراسم ایام فاطمیه در سطح شهر یزد و آن هم در ایام نوروز ابراز شگفتی و قدردانی می کنند.

این بانوی مسؤول در خصوص زمان و مکان برگزاری مراسم هفتگی هیأت رزمندگان اسلام یزد گفت: جلسه هفتگی قرائت حدیث شریف کساء چهارشنبه شب ها ساعت 20 در حسینیه سید محمد آقا واقع در خیابان انقلاب و جمعه ها نیز قرائت دعای ندبه ساعت 7 صبح در گلزار شهدای خلدبرین یزد برگزار می شود.

حسینی افزود: برنامه بعدی و عمومی هیأت رزمندگان اسلام بر اساس برنامه سالیانه این هیأت  مورخ شنبه 30 فروردین همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن در حسینیه سید محمد آقا بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 






summary-address :
Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.