ID : 35019070
امام جمعه هرات:

تکیه بر توان داخلی؛ راهکار اصلی رفع مشکلات اقتصادی است


حجت الاسلام جعفری هدف تحریم ها را از جانب دشمن ایجاد نارضایتی و ناکارآمدی مسئولین در بین مردم عنوان کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران اظهار داشت: قرآن بیشترین مژده بهشت و اوصاف بهشتیان را به متقیان داده است.

حجت الاسلام محمد علی جعفری با گرامیداشت روز دحو الارض گفت:  دحو الارض روز مبارکی است که خداوند در آن، شرایط زندگی کردن در زمین را به طور مجدد برای انسان فراهم کرد. 

وی در خصوص اتفاقات مهمی که در این روز مبارک رخ داده است، افزود: میلاد حضرت مسیح(ع) و حضرت ابراهیم(ع) و سفر پیامبر(ص) به حجه الوداع در این روز اتفاق افتاده، قیام حضرت مهدی(عج) نیز در این روز پیش بینی شده است که البته نمی‌شود به طور قطعی به آن استناد کرد.

امام جمعه هرات  با اشاره به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی،گفت: حقوق بشر امروز که در جهان از آن نام میبرند و مدعی آنان کسی نیست جز آمریکا، چتر پوشالی برای ظلم و استکبار مستکبران است.

جعفری با اشاره به اینکه امروز بشریت تشنه حقوق بشر واقعی است،اظهارداشت: امیدواریم روزی در جهان حقوق بشر اسلامی پیاده شود و ظلم و جور برچیده شود.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های ضد انقلاب درباره اعتراضات مردمی در ایران گفت: اخباری که در فضای مجازی درباره اغتشاشات منتشر شده است چیزی جر ناامن کردن کشور نیست.

وی افزود: مردم مطالبات به حق دارند و گرانی ها موجب نارضایتی شده است که باید در این زمینه قوه قضائیه و دولت با طرح برنامه ریزی قوی و اساسی قدم بردارند و مطالبات به حق مردم را پاسخگو باشند.

امام جمعه هرات گفت: مردم نباید بگذارند دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد و فضای کشور را متشنج کند و خواسته های به حقشان توسط ضد انقلاب به آشوب تبدیل شود.

حجت الاسلام جعفری هدف از تحریم ها از جانب دشمن را ایجاد نارضایتی وناکارآمدی مسئولین در بین مردم عنوان کرد.

وی راهکار اساسی برای حل مشکلات موجود را تکیه بر توان داخلی دانست و خاطرنشان کرد: باید با وحدت و هم‌بستگی از نظام دفاع کنیم، همچنان‌که طی چهل سال عمر انقلاب گردنه‌های سخت بسیاری را داشتیم که با عنایت خداوند و اتحاد از آن‌ها عبور کردیم.

جعفری امام جمعه هرات گفت: تجربه چهل ساله انقلاب نشان داده است که هزینه تسلیم در مقابل آمریکا به مراتب بیشتر از مقاومت است بنابراین باید در برابر هرگونه تهدید دشمن با تمام جان و دل از نظام و انقلاب محافظت کرد.

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.