ID : 13031086
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تیم مذاکره کننده باید بر«مواضع اصولی» کشور پافشاری کند/شکست های متمادی در منطقه؛ آمریکا را به فرافکنی واداشته است


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش دشمن در «بازرسی از مراکز نظامی» کشور، گفت: نمایندگان ملت ایران در مذاکرات، با پافشاری بر «مواضع اصولی» کشور در برابر طرح‌های زورگویانه دشمن مقاومت کنند.

به گزارش یزد رسا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با عصر سیاست، با اشاره به موضوع بازرسی در توافق احتمالی ایران و 5+1 اظهار داشت: موضوعی که اکنون در کمیسیون امنیت ملی مطرح است کم و کیف بازرسی ها است که طرف مقابل در صدد است تا با گنجاندن عبارات مبهم و تفسیر پذیر این بازرسی ها را به دیگر مراکز ما نظیر دفاعی و نظامی تسری دهد.

 

تسلیم زیاده خواهی دشمن نمی شویم

محمد صالح جوکار افزود: در روند کنونی مذاکرات هنوز پرانتز هایی است که بسته نشده و طرفین در خصوص آن اختلاف نظر دارند که از جمله آن مسأله تحریم و بازرسی هاست که طرفین به توافق نرسیده اند و علت اصلی آن هم زیاده خواهی طرف مقابل است.

 

وی تاکید کرد: طرف مقابل قصد دارد با باز نگه داشتن پرانتز‌های باقی مانده از الفاظ و کلماتی استفاده کند که بار حقوقی و قابلیت تفسیر پذیری داشته باشد تا در همین چارچوب هر کجا را اراده کردند مورد بازرسی های خود قرار دهند که نباید تسلیم این زیاده خواهی‌های بی حد و حساب شویم.

 

جوکار تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی باید بر مواضع خود پافشاری کند زیرا مطابق قوانین بین المللی و NPT، بهره مندی از «فناوری صلح آمیز هسته ای» به رسمیت شناخته شده است ولی دشمن با ابزار‌های متعدد قصد دارد این حق را از ما سلب کننددر صورتی که ملت ایران تسلیم زیاده خواهی آن ها نخواهد شد.

 

تیم مذاکره کننده بر مواضع اصولی کشور پافشاری کند

نماینده مردم یزد و اشکذر در ادامه با اشاره به ضرورت رفع تحریم ها افزود: بر اساس قانون باید در این مذاکرات که به منظور ایجاد تفاهم در مسئله هسته ای است تلاش کرد تا تحریم ها لغو و حقوق هسته ای ما تحقق پیدا کند زیرا موضوع لغو تحریم ها و به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای ملت جزء خطوط قرمز ما بوده است و خواهد بود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با اشاره به تلاش دشمن در بازرسی از مراکز نظامی کشور گفت: نمایندگان ملت ایران در مذاکرات، با پافشاری بر «مواضع اصولی» کشور، در برابر طرح‌های زورگویانه دشمن مقاومت کنند.

 

وی تاکید کرد: بازرسی‌های غیر معمول را نمی پذیریم و اجازه نمی‌دهیم دشمن از مراکز نظامی کشور بازدید کند زیرا این از خطوط قرمز نظام و ملت ایران است.

 

شکست های متمادی آمریکا در منطقه، آ نها را به فرافکنی واداشته است

دکتر محمد صالح جوکار با اشاره به تحولات میدانی عراق اظهار داشت: آمریکایی ها پس از آن که با ائتلاف نمایشی خود نتوانستند از پیشروی داعش جلوگیری کنند قصد دارند پیروزی‌های ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی را به اسم خود ثبت کنند و در همین راستا، با فشار آوردن به دولت عراق قصد دارند نیروهای مردمی را از جبهه‌های مبارزه با داعش کنار بزندد تا نقش خود در مبارزه با داعش را پر رنگ نشان دهند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه و بخصوص در عراق آمریکا را به فرافکنی واداشته است به صورتی که هر از چند گاهی با طرح های خود در صد پر رنگ کردن نقش خود در عراق است که طرح «تجزیه طلبانه» و اصرار بر عدم شرکت نیروهای داوطلب مردمی در جنگ با داعش از آن جمله است.

 

وی در پایان تاکید کرد: مردم عراق نباید به آمریکا و همپیمانانش دل خوش کنند زیرا تنها عامل پیروزی آن‌ها در مبارزه با داعش اتحاد و همبستگی ملت عراق در راه مبارزه است و آمریکا نیز در این دوران بحرانی عراق به دنبال آن است که عراق را تجزیه کند که ملت عراق باید آگاه باشند تا در دام توطئه صهیونیستی آمریکایی نیفتند.

انتهای پیام/س
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.