ID : 32623649
مدیر کل اوقاف استان یزد خبر داد

ثبت 54 وقف جدید در استان یزد از ابتدای سال جاری/پیشتازی تفتی ها در عرصه وقف


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این مطلب که از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 54 وقف جدید در استان به ثبت رسیده گفت: بیشترین تعداد وقف ها در شهرستان های تفت و یزد به ثبت رسیده است.

به گزارش یزدرسا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفتگو با یزدامروز؛ با بیان این مطلب که  از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 54 وقف جدید در استان به ثبت رسیده گفت: بیشترین تعداد وقف ها در شهرستان های تفت و یزد به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام حسین زارع زاده با اعلام این خبر افزود: با اقدامات تبلیغی ترویجی که در راستای توسعه این سنت حسنه انجام شده  مردم نوع دوست استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون 54 وقف را به ثبت رسانده اند.

مدیر کل اوقاف استان یزد افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه،به ترتیب  شهرستان های تفت و یزد با 15 و 13 وقف جدید در سال جاری پیشتاز هستند.

وی درادامه به ارائه مشاوره های فراوان در سطح ادارات اوقاف در ترغیب مردم به وقف هایی که نیاز جامعه گفت: به حمدالله نیات جدید و نوینی مانند فعالیت های قرآنی و برنامه های فرهنگی در موقوفات جدید مورد نظر قرار گرفته است.

زارع زاده بهترین راهکار ترویج سنت حسنه وقف را اقدام عملی برای احیا موقوفات قدیمی برشمرد و افزود: اگر جامعه ما ببیندکه متولیان امر وقف نسبت به حفظ و حراست و آبادانی موقوفات گذشتگان اهتمام لازم را دارند ، به این سنت حسنه توجه بیشتری خواهند کرد.
 

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.