ID : 30564864
تراژدی جاده مرگ تا کی ادامه دارد

جاده هرات-شهربابک همچنان قربانی می‌گیرد!


جاده هرات–شهربابک در طول سال های گذشته همواره جزو سوژه ها و تیترهای رسانه ها بوده و کمتر هفته ای است که خبر کشته و مصدوم شدن عده ای مردم بی گناه در این جاده در مطبوعات منتشر نشود،جاده ای که نام هایی همچون جاده مرگ و جاده وحشت گرفته است.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛جاده هرات – شهربابک یکی از ناامن ترین جاده های کشور است و در طول سال های گذشته همواره جزو سوژه ها و تیترهای رسانه ها بوده و کمتر هفته ای است که خبر کشته و مصدوم شدن عده ای مردم بی گناه در این جاده در مطبوعات منتشر نشود،جاده ای که نام هایی همچون جاده مرگ و جاده وحشت گرفته است.

حادثه خونین در جاده هرات – شهربابک، تصادف و کشته شدن مادر همراه با کودکی چند ساله، مرگ چند جوان، زنده زنده سوختن چندین نفر در داخل خودرو بر اثر تصادف، تیترهایی هستند که هر چند مدت یکبار بر روی صفحات بیشتر روزنامه ها،خبرگزاری ها و سایت های محلی قرار گرفته است.

آخرین حادثه ای که حداقل تا زمان نگارش این گزارش در جاده مرگ حادث شده است، مربوط به پنج شنبه هفته گذشته است، که بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید و یک دستگاه کامیون ایسوزو سه نفر فوت و ۲ نفر نیز به شدت مصدوم شدند.

وعده دو بانده شدن جاده هرات-شهربابک وعده ای است که در چندین مرحله و توسط چندین مسئول داده شده اما تاکنون خبری از راه اندازی این پروژه نیست.

طلسم 40 ساله جاده هرات-شهربابک شکسته شد؟

بیست و چهار خردادماه سال 95 خبری در خبرگزاری های منتشر شد به این تیتر که طلسم 40 ساله جاده هرات-شهربابک شکسته شد؟جمله ای که از سوی فرماندار وقت زده شد و هیچوقت جامعه عمل نپوشاند.

خبری که باعث خوشحالی اهالی شهرستان خاتم شد و نوید بخش جاده ایمن بدون تصادف را در اذعان عمومی زنده کرد.

فرماندار وقت اهمیت این بزرگراه را در ترانزیت کالا و مسافر بین استان‌های مرکزی کشور و استان هرمزگان و شهرهای شمال غربی استان کرمان دانست و اظهار امیدواری کرد:با اتمام این پروژه و بهره برداری از آن،قیمت تمام شده حمل کالا و مسافر کاهش یابد و شرایط رونق و آبادانی جنوب غربی استان یزد و شمال غربی استان کرمان فراهم شود.

اکنون بعد از یکسال و نیم از انتشار این خبر هنوز اقدام اساسی در این جاده صورت نگرفته است و تصادفات مرگبار همچنان ادامه دارد.

امام جمعه موقت:مسئولین به جاده هرات –شهربابک رسیدگی کنند

امام جمعه موقت هرات گفت:جاده هرات-شهربابک به دلیل کم عرض بودن تاکنون جوانان زیادی را در هرات به کام مرگ کشیده است و خانواده های زیادی را داغدار کرده است به طوری که مردم شهرستان نام این جاده را به جاده مرگ تغییر داده اند.

حجت الاسلام محمودی  در خطبه های روز گذشته در جمع نمازگزاران با انتقاد از وضعیت جاده هرات-شهربابک خواستار رسیدگی بهتر به این جاده شد و از مسئولین خواست هر چه زودترمقدمات دو بانده شدن این مسیر را دنبال کنند تا دیگر شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

فرماندار خاتم:دوبانده شدن جاده هرات-شهربابک در دست اقدام است

فرماندار خاتم در جمع نمازگزاران تأکید کرد:یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان دسترسی به راه های مواصلاتی مطمئن است که این امر به دلیل کمبود تخصیص اعتبارات لازم با کندی مواجه شده است.
 
فرجام فاضلی اظهار داشت: یکی ازاولویت های مهم ما در شهرستان،بحث راه ها و رسیدگی به وضعیت جاده های موصلاتی منطقه است.

وی افزود: در زمینه وضعیت جاده های بین راهی،جاده هرات – هرابرجان در آینده نزدیک روکش آن اغاز خواهد شد و جاده چاهک-شهریاری و توتک-هرابرجان از اقدامات بعدی در حوزه راه هاست که امیدواریم تا چند ماه آینده شاهد تحولات اساسی در زمینه جاده های موصلاتی شهرستان باشیم.

فرماندار خاتم گفت:جاده هرات-شهربابک یک پروژه ملی است و اعتبار آن نیز باید از این طریق تامین شود،البته با اقدامات صورت گرفته و تعیین پیمانکار امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آغاز این پروژه در سطح شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام/ک

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.