ID : 33649305
خطیب نماز جمعه هرات عنوان کرد

جذب سرمایه گذاران در خاتم نیازمند توسعه زیر ساخت ها/درختان مطابق با شرایط آب و هوایی منطقه کاشته شود


امام جمعه موقت هرات گفت: جذب سرمایه گذار در شهرستان در گرو فراهم کردن زیر ساخت هاست و شوراها نیز باید با پیگیری های که به مرکز استان و کشور دارند در اجرای طرح های دولتی قدم بردارند.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته درجمع نمازگزاران با تسلیت وفات حضرت ام البنین(ع) اظهار داشت: حضرت ام البنین (ع) با تربیت فرزندان رادمرد و رشید گامی بلند نه تنها در جهان اسلام بلکه برای بشریت برداشت.

حجت الاسلام غلامرضا محمودی در ادامه به مباحث اصولی و راهبردی تحت عنوان دست یابی به تمدن نوین اسلامی پرداخت.

امام جمعه موقت هرات افزود: رسالت امروز ما در برابر جهان اسلام دستی یابی به تمدن نوین اسلامی و تربیت نیرو و کادر سازی برای حاکمیت جهان اسلام به رهبری منجی عالم بشریت است.

وی سبک زندگی اسلامی را یکی از راهکاری های رسیدن به تمدن نوین اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: سبک زندگی مسلمانان باید از سبک زندگی غربی متفاوت  و در این زمینه باید شاخص عقلانیت اسلامی در آن رعایت شود.

محمودی گفت: عقلانیت اسلامی با عقلانیت ابزاری غرب که سود و زیان در آن ملاک است متفاوت است و عقلانیت اسلامی مبتنی بر وحی و کمک به مظلوم پایه ریزی شده است.

امام جمعه موقت هرات افزود: عقلانیت اسلامی زمینه ساز رشد، توسعه و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در برابر تمدن تک بعدی مغرب زمین است.

وی در ادامه به مباحث مهم پیرامون شهرستان خاتم پرداخت و اظهار داشت: مسئولین شهرستانی و شورای اسلامی باید هر چه سریعتر نسبت به جاده های دو بانده علی الخصوص جاده هرات-یزد اهتمام ویژه بورزند و وعده دولتمردان در این زمینه در خاتم اجرایی شود.

امام جمعه موقت هرات به خط ریلی در شهرستان اشاره و افزود: نماینده مردم خاتم در مجلس شورای اسلامی باید از این طرح حمایت و مسئولین شهرستان را برای رسیدن به این امر همراهی کند.

وی عنوان کرد: جذب سرمایه گذار در شهرستان در گرو فراهم کردن زیر ساخت هاست و شوراها نیز باید با پیگیری های که به مرکز استان و کشور دارند در اجرای طرح های دولتی قدم بردارند.

محمودی گفت: مسئولین استانی باید برای شکل گیری توسعه متوازن در شهرستان های کم برخودار از ظرفیت برنامه ششم توسعه استفاده و شاخص های توسعه پایدار در خاتم اجرا کنند.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه با تبریک هفته درختکاری از مسئولین خواست در زمینه پوشش گیاهی با توجه به اسناد فرادستی و ملی از فرصت ها و چالش های پیش رو استفاده بهینه داشته باشند.

وی افزود: شهرداری باید نسبت به کاشت درختان موقعیت آب و هوایی شهرستان را در نظر بگیرد و درخت مثمر را برای منطقه در نظر بگیرند.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.