ID : 7618156
شاکری:

جزئیات جدید از پشت پرده طرح ممیزی در روزنامه همشهری


عضو شورای شهر تهران گفت: طرح دو فوریتی طرح ممیزی در روزنامه همشهری رای نیاورد و حتی یک فوریتی آن با اختلاف یک رای توانست رای بیاورد و طرح بازگشت خورده و در حال بررسی مجدد است.

به گزارش یزدرسا به نقل از دانا، اخیرا جمعی از اصلاح طلبان شورای شهر تهران به دنبال این بودند که مصوبه ای را در صحن شورا تصویب کنند که هدف از آن نظارت بر روزنامه همشهری پیش از انتشار است.


در همین رابطه مسئولان روزنامه همشهری می گویند این مصوبه در شورای شهر از سوی اصلاح طلبان پیشنهاد و نهایی شده است همچنین درباره این مصوبه در فضای عمومی رسانه ای بحث‌های مختلفی و این در حالی است که مطرح کردن چنین موضوعی غیر عقلانی و خلاف اصول رسانه‌ای می‌باشد و هیچ حزبی چنین حقی ندارد که در این فضا سیاسی کاری کند.


نظارت بر مطبوعات قبل از چاپ کاری غیر حرفه ای است ، چرا که با عقل، منطق، عرف، اخلاق و آزادی مطبوعات هماهنگی ندارد.


سردبیر و مدیران مسئول هزاران روزنامه، هفته‌نامه، ماهنامه و سالنامه که در کشور، چاپ و منتشر می‌شوند، هیچ گاه مطالب خود را پیش از انتشار برای بررسی به نهاد های مربوطه نمی فرستند تا بعد از بررسی و صدور مجوز، نسبت به چاپ آنها اقدام کنند حال از این همه نشریه فقط روزنامه همشهری است که باید زیر ذره بیین یک نهاد آن هم نهادی غیر مرتبط قرار بگیرد.


مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این مسئله برای اولین بار از طرف آقای اسماعیل دوستی در شورا مطرح شد که بعدا متوجه شدیم که تعدا امضاها به دوفوریتی نرسیده بود و این خلاف آیین نامه داخی شورا بود.
وی افزود: با توجه به حجم کاری اعضای شورا و وجود بیش از 100ستاد که برای کارهای مختلف وجود دارد این امکان وجود ندارد که اعضا بخواهند در این شوراها حضور داشته باشند و قطعا از کار اصلی خود باز می‌مانند.


عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: نظارت بر روزنامه همشهری از سوی شورای شهر ناممکن و غیرمنطقی است؛ چرا که وظیفه  شورای شهر نظارت بر سیاست گذاری ها است و از همین رو می تواند اعمال سیاست‌های لازم بر مدیرت شهری نظارت داشته باشد و در دخالت در این گونه مسائل درست نیست.


وی در خصوص سرانجام این طرح گفت: طرح دو فوریتی طرح ممیزی در روزنامه همشهری رای نیاورد و حتی یک فوریتی آن با اختلاف یک رای توانست رای بیاورد و طرح بازگشت خورده و در حال بررسی مجدد است.


وی افزود: افراد می گفتند این روزنامه به دلیل اینکه مربوط به شهرداری است، ما باید در آنجا حضور داشته باشیم اما این مسئله صحیح نیست چرا که اگر این طور باشد دولت نیز چند روزنامه در اختیار دارد و نمایندگان مجلس هم باید مدعی حضور در تمامی آن ها باشند که این موضوع غیرمنطقی و ناممکن است.


به گزارش دانا از طرفی چنین اقدامی از سوی کسانی که درباره نشریات هتاک به مقدسات و نقض کنندگان امنیت ملی حتی نظارت و مجازات پس از انتشار را هم نمی پذیرند، نشان دهنده این است که این افراد به شعارهایی که در زمینه آزادی بیان و مطبوعات می دهند مطلقا پای بند نیستند و همه این شعارها صرفا بازی هایی رسانه ای برای فریفتن افکار عمومی است.


این اقدام اصلاح‌طلبان شورای شهر برای ایجاد ممیزی بیشتر در روزنامه همشهری حتی در دیکتاتوری ترین کشورها هم سابقه و نمونه ندارد همچنین این روش نشان دهنده آن است که این جریان درصدد آن است که خود را بر شهرداری تحمیل کرده و از آن باج خواهی کند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.