ID : 40195785

جشن بزرگ زیباترین پیوند با حضور 55 زوج جوان در یزد برگزار شد


جشن بزرگ زیباترین پیوند با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی در جامعه با حضور 55 زوج جوان، در باغ دولت آباد یزد برگزار شد.

به گزارش یزدرسا، جشن بزرگ زیباترین پیوند با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی در جامعه با حضور 55 زوج جوان، به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و شبکه فعالین ازدواج شفا استان یزد شامگاه روز گذشته در باغ دولت آباد برگزار شد.

علیرضا پورسلمانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد، با تبریک دهه ولایت و امامت و آرزوی خوشبختی برای 55 زوج حاضر در این مراسم از رزمایش جهیزیه در روز سه شنبه خبر داد و افزود: به نیت هزار دانش آموز شهید استان یزد، هزار جهیزیه به زوج های نیازمند در سطح استان اعطا خواهد شد.

محمدحسین فلاح، مدیرگروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، با اشاره به بررسی پرونده های مشاجره زناشویی در سال های گذشته، اظهار کرد: بررسی پرونده های زناشویی و مشاجره های زناشویی در طول زندگی، بیانگر این مهم بود که اکثر این مشاجرات ریشه در سه عنصر غرور، کبر، و منیّت دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه دو نوع « من» وجود دارد باید به شناخت دقیقی به هر دوی این « من» ها رسیده تا بتوان در زندگی با تواضع و محبت به خوشبختی رسید و به این مهم توجه داشت که تواضع بین زن و شوهر برای اطاعت از امر خدا، زندگی را شیرین می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ازدواج را مسئله مهمی دانست و تصریح کرد: خداوند پایه و اساس زندگی را ازدواج قرار داده و همه چیز در زندگی حول محور ازدواج است.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج در سنین مناسب، عنوان کرد: اگر عقل حساب گر دنیوی انسان به تکامل برسد، فرد سخت تر عاشق می شود و عشق لازمه شروع هر زندگی مشترک است.

وی افزود: در سنین بالا که منطق حساب گر دنیوی کامل شده، میل و رغبت  برای ازدواج کاهش می یابد و منطق حساب گر در هر تنشی به دنبال پیدا کردن فرد مقصر می رود و در مقابل اشتباهات ناخواسته و کوچک، فرد نمی تواند گذشت کند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر اهمیت لازمه عشق در زندگی، بیان کرد: عشق در برابر اشتباهات ناخواسته و کوچک، صبوری را برمی گزیند و عنصر اصلی تحکیم پایه های زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین صداقت، از حمایت از ارگان ها و مراکزی که در امر ازدواج، خانواده و جمعیت فعالیت می کنند خبر داد و گفت: در راستای حمایت از این افراد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد حمایت و همکاری خود را با این نهادها اعلام میکند.

گفتنی است این جشن با هدف اشاعه ازدواج آسان در جامعه و معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی به مناسبت هفته ازدواج و دهه امامت و ولایت با تدارک برنامه‌های شاد و اعطای هدایایی ویژه به 55 زوج شرکت کننده در این جشن برگزار شد.

گفتنی است ، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و فراهم کردن شرایط برای برپایی جشن ساده ازدواج، یکی از مهم‌ترین آموزه‌ها در دین اسلام و توصیه‌ای مهم در بیانات مقام معظم رهبری است که در راستای تشکیل بنیان خانواده سفارش شده است.

 

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.