ID : 40062477
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی با حذف ارز ترجیحی/ در این طرح معیشت مردم در اولویت باشد


دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف طرح ارز ترجیحی از قاچاق کالاهای اساسی جلوگیری خواهد شد.

محمد رضا دشتی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص حذف ارز ترجیحی و اثرات مثبت این طرح، گفت: حذف ارز ترجیحی با توجه به اینکه دولت‌های گذشته از ابتدای انقلاب تاکنون تجارب زیادی به دست آورده‌اند، متأسفانه تابه‌حال با دانش ارز 4200 تومانی و یا کمتر، نتوانسته‌اند کنترل مناسبی داشته باشند و شاهد سو استفاده‌هایی بودیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه با عدم کنترلی که در خصوص ارز ترجیحی در کشور وجود داشته شاهد قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای همسایه بوده و هستیم و آن چیزی که باید به دست مردم برسد، به‌طور کامل انجام نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه امسال دولت در خصوص طرح حذف ارز ترجیحی به مجلس راهکارهایی را ارائه کرد که پس از حذف آن اقشار آسیب پذیر جامعه با مشکل مواجه نخواهد شد، افزود: با توجه به این راهکارهایی که دولت ارائه داد، اجرای آن به عهده دولت قرار گرفت و الان نیز بر آن اعتقاد داریم که معیشت مردم و الاخصوص اقشار آسیب پذیر جامعه باید در نظر گرفته شود.

دشتی ادامه داد: نظر دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی با حذف ارز ترجیحی، توجه ویژه به معیشت مردم و قشر ضعیف جامعه است و اگر در غیر این صورت باشد باید در این مورد تصمیمات جدید اتخاذ شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر تمام موارد گفته شده توسط دولت اجرایی شود قطعا شاهد اتفاقات مثبتی در کشور خواهیم بود، عنوان کرد: حتما باید سازوکاری دیده شود که اقشار آسیب پذیر جامعه با مشکل مواجه نشوند و نسبت به گذشته وضعیت مطلوب تری داشته باشند.

وی از اثرات مثبت طرح حذف ارز ترجیحی را جلوگیری از سو استفاده توسط برخی از افراد دانست و اظهار داشت: جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی مثل گوشت، نهاده‌های دامی، دارو و بسیاری دیگر از موارد بسیار حائز اهمیت است که با اجرایی کردن طرح حذف ارز ترجیحی و اجرای برنامه‌های اعلامی از سوی دولت، می‌توان امید داشت که جلوی این سو استفاده‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/خ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.