ID : 16695183

جناب هاشمی با همین توجیهات عجیب باعث تورم49درصدی شدید


هاشمی رفسنجانی با طرح این سؤال که «مگر خداوند بهترین نعمت‌ها را برای کافران خلق کرده است؟»، به ترویج دنیاگریزی در کشور اشاره کرد و گفت: با این نگاه، خیلی از مواردی که می‌تواند باعث ارتقای کیفی زندگی مسلمانان شود، تبدیل به ضد ارزش می‌شود.

به گزارش یزدرسا  به نقل از کیهان، «مگر خداوند بهترین نعمت‌ها را برای کافران خلق کرده که دنیا گریزی ترویج می‌شود».


این مطلب را هاشمی رفسنجانی در دیدار «برگزیدگان چهار دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت» عنوان کرد و گفت: گروهی از سران تصوف رفته بودند که با امام صادق(ع) احتجاج و مناظره کنند و می‌خواستند کیفیت بالای زندگی امام را نکته منفی جلوه دهند، اما امام با استناد به آیات و روایات ثابت کرد که بنا نبود جهان اسلام از لحاظ زندگی مادی عقب باشد.


وی تعبیر «زینت قراردادن آسمان توسط قرآن را» درسی برای رفتن به سوی زیبایی‌ها دانست و با یادآوری توصیفات «بهشت» در فرهنگ گفتاری و نوشتاری اسلام، گفت: «قل من حرم زینه الله التی اخرج لعباده و الطیبات من الرزق قل هی للذین امنوا»، بهترین سند برای این است که زیبایی‌های زمین و آسمان برای مؤمنین است و خداوند، جواب معترضین را می‌دهد که این نعمت‌ها در قیامت به شکل خالص در اختیار مؤمنین است.

هاشمی رفسنجانی با طرح این سؤال که «مگر خداوند بهترین نعمت‌ها را برای کافران خلق کرده است؟»، به ترویج دنیاگریزی در کشور اشاره کرد و گفت: با این نگاه، خیلی از مواردی که می‌تواند باعث ارتقای کیفی زندگی مسلمانان شود، تبدیل به ضد ارزش می‌شود.
هاشمی همچنین گفته است: همان کسانی که تا دیروز در مقابل بی‌قانونی‌ها و فسادهای اداری و مالی به بهانه حمایت از دولت سکوت می‌کردند، امروز از هر موقعیتی برای مانع تراشی در برنامه‌های دولت فعلی برای پیشرفت کشور استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که از نگاه دینی، میان «سخت‌کوشی آباد کردن دنیا در خدمت مردم، با اشرافیگری و زراندوزی خودخواهانه تفاوت از زمین تا آسمان است. در حقیقت اینجا مرز ایثار و استثمار است و متأسفانه در دوره مدیریت آقای هاشمی با همین دستاویزهای خطا، به اشرافیگری و مانور تجمل میان برخی دولتمردان و مدیران دولتی کارگزارانی و تبعیض بی‌عدالتی علیه مردم دامن زده شد تا جایی که برخی رانت‌های هنگفت پدید آمد و موجب برخی اعتراضات اقتصادی - اجتماعی در برخی شهرها شد. با همین توجیهات بود که نرخ تورم در سال ۷۴ (سال ششم دولت سازندگی) به ۴/۴۹ درصد رسید و در کنار آن بستر مفاسد بزرگی چون استات اویل و کرسنت و شهرام جزایری و بابک زنجانی فراهم آمد. یک قلم این مفاسد، تخلفات عدیده امثال مهدی هاشمی و شیوه‌ها و پولشویی‌های عجیب و غریب می‌باشد که قطعاً هیچ حلیتی نسبت به آن در دین نیامده است.

 

از طرف دیگر درباره برخی مفاسد در دولت قبلی نظیر بابک زنجانی شایان ذکر است که وی از رانت‌های اعطایی در بانک مرکزی دوره سازندگی فربه شده و ۲۰ سال پیش از روزی ۱۷ میلیون پول بادآورده برخوردار شده است. از سوی دیگر عکس‌های یادگاری و تجلیل‌ آقایان هاشمی و روحانی از زنجانی نیز به وفور در رسانه‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام/ص

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.