ID : 40188211
استاندار یزد:

جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران/ حضور بسیجیان در برقراری امنیت و سلامت ضروری است


فاطمی استاندار یزد گفت: امنیت و سلامت که در روایت از آنها به عنوان دو نعمت مجهول یاد شده است و در کشور ما این دو در اوج خود قرار دارد جز با حضور بسیجیان حاکم نمی‌شود.

به گزارش یزدرسا، مهران فاطمی امشب در دومین مرحله رزمایش الی بیت المقدس ۱۲ با عنوان «شامگاه یاد یاران» و در جمع  گردان‌های بیت المقدس و کوثر یزد گفت: ما همواره در حوزه اعتقادات و هم در حوزه سرزمینی در معرض تهدید و مخاطرات متعددی هستیم و همانگونه که حضرت امام فرمودند جنگ اعتقادی ما شروع شده و این جنگ از آدم تا خاتم ادامه خواهد داشت و قطعا دشمن برای ما در جنگ‌های شناختی و ترکیبی برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: به لحاظ سرزمینی در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که بین دو صفحه زمینی عربستان و توران همواره تحت فشار بوده و گسل‌های متعدد و مخاطرات زمینی از زلزله و امثال آن ما را تهدید می‌کند و به لحاظ اقلیمی در کمربندی قرار گرفته‌ایم که کمربند خشک دنیاست و90 درصد مخاطرات و بلایایی که کشور ما را تهدید می‌کند بلایای اقلیمی اعم از سیل و طوفان و امثال اینهاست.

استاندار یزد با بیان اینکه چنین بحران‌هایی را صرفا براساس توانمندی‌های حاکمیت و دولت نمی‌توان اداره کرد، افزود: مدیریت بحران در حوزه امداد و نجات و در حوزه امنیت باید مردمی شود و مظهر مردمی بودن مدیریت بحران و موفقیت در این عرصه وابسته‌ به حضور یکایک بسیجیان قهرمان و همیشه در صحنه است.

وی  حضور بسیجیان را در کنترل و مدیریت بلایای طبیعی کشور از جمله زلزله بم،‌ سیل خوزستان، زلزله آذربایجان و حتی سیل در یزد بسیار موثر دانست و گفت: امنیت و سلامت که در روایت از آنها به عنوان دو نعمت مجهول یاد شده است و در کشور ما این دو در اوج خود قرار دارد جز با حضور بسیجیان حاکم نمی‌شود.

فاطمی برگزاری چنین رزمایش‌ها و ایجاد آمادگی و آموزش‌های لازم را در برقراری نعمت سلامت و امنیت ضروری خواند و گفت: این رزمایش‌ها موجب می‌شود که همه با آمادگی کامل در بحران‌ها حضور پیدا کنیم و البته در مرحله اول با مدیریت ریسک، آن را پیش بینی و از آن پیشگیری کنیم و در صورت درگیر شدن، مقابله و در امر بازتوانی و بازساخت حضور پیدا کنیم که با دستان پرتوان، پراعتقاد و دلهای عقیده مند بسیجیان این کار امکانپذیر است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.