ID : 39937631
تحلیلگر سیاسی:

جنگ روسیه و اوکراین بطلان سخن کسانی که می‌گفتند دوران موشک گذشته، را اثبات کرد


رضایی گفت: وضعیت امروز اوکراین بار دیگر نشان داد که اعتماد به غرب و آمریکا خطایی بسیار بزرگ است.

حسن رضایی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به رخدادهای اوکراین گفت: جنگ بین روسیه و اوکراین بار دیگر واقعیت‌های مهمی را روشن کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که بطلان سخن کسانی را که می‌گفتند دوران موشک گذشته، اثبات کرد.

وی با بیان اینکه حتی در این قضایان هم نمی‌توان نقش آمریکا را نادیده گرفت، اظهار داشت: آمریکا و ناتو به دنبال سیاست‌های توسعه‌طلبانه به سمت شرق هستند و همین امر موجب برافروخته شدن جنگ شد؛ البته بدیهی است که در هر کجای دنیا جنگ و جنایتی رخ دهد آمریکا در آن نقش مؤثری دارد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: از نظر دولت و ملت ایران جنگ و کشتار انسان‌ها در هر کجای دنیا که باشند محکوم است؛ اما کسانی که امروز برای اوکراین اشک می‌ریزند، همان‌هایی است که در برابر کشتار قریب به یک ونیم میلیون انسان بی‌گناه در عراق و افغانستان که به طور مستقیم توسط آمریکا صورت گرفت، سکوت کردند.

رضایی با بیان اینکه رد پای جنایت‌های آمریکا را در مناطق مختلف می‌تواند دید، ادامه داد: هفت سال است در یمن شاهد جنایت‌هایی هستیم که با حمایت تمام عیار آمریکا در حال انجام است و متجاوزان سعودی با حمایت آمریکا تا کنون صدها هزار نفر از کودکان و مردم یمن را به خاک و خون کشیده‌اند، اما صدایی از مدعیان امروز در نیامد.

وی تأکید کرد: وضعیت امروز اوکراین بار دیگر نشان داد که اعتماد به غرب و آمریکا خطایی بزرگ است و اوکراین که سال‌ها قبل بر اساس اعتماد به آمریکا قدرت نظامی و دفاعی خود را تضعیف کرده بود، امروز به وضوح به این اشتباه راهبردی خود اذعان دارد.

تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اقدام مؤثری در حمایت از اوکراین انجام ندادند، عنوان کرد: آمریکا قبل از این نیز بارها نشان داده بود که در بحران‌ها پشت سر متحدانش نخواهد بود و البته امروز شرایط داخلی و بین‌المللی آمریکا به گونه‌ای است که اگر بخواهد هم مانند گذشته قدرت حمایت از هم‌پیمانانش را ندارد.

انتهای پیام/ 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.