جهت دریافت هدیه خبرنگاری به این نشست بروید
به گزارش یزدرسا به نقل از مهر، موسسات و نهادهای مختلف معمولاً برای تشریح برنامههایشان و همچنین پاسخ دادن به سئوالات خبرنگاران، هر از چند گاهی یک نشست خبری برگزار میکنند و طبیعتاً هم برگزاری آن را از قبل و به طرق مختلف به اطلاع خبرنگاران میرسانند.
اما در این میان به نظر میرسد برخی از این موسسات معظم کار اطلاعرسانی را با «بیزینس» ـ که شاید کار اصلی خودشان باشد ـ اشتباه میگیرند. این قبیل نهادها از قبل به خبرنگاران اعلام میکنند که حضور در این نشست خبری هدایای مادی برای اهالی رسانه به دنبال دارد و به این ترتیب در همان بدو امر، قصد خود را از برگزاری کنفرانس خبری آشکار میکنند و بر این کار نامی جز «تطمیع خبرنگار» نمیتوان گذاشت.
در تازهترین مورد، امروز برخی خبرنگاران حوزههای اقتصادی و فرهنگی، ایمیلی از یکی از همین موسسات دریافت کردند که در آن به طرز مشمئزکنندهای از خبرنگاران خواسته شده بود در یک کنفرانس خبری که مربوط به همایشی تحت عنوان «همایش ملی برند» است، شرکت کنند تا «مشمول هدیه خبرنگاری گردند».
جالب آنکه در این پست الکترونیکی که حتی عنوان آن نه برگزاری نشست خبری بلکه «اعلام آمادگی جهت دریافت هدیه خبرنگاری» بود، در حد یک جمله هم اشارهای به اهداف برگزاری چنین همایشی و یا حتی کسانی که در آن حضور خواهند داشت و احتمالاً به سئوالات خبرنگاران پاسخ خواهند داد، نشده و این در حالی است که در آن حتی شیوه ثبت نام برای حضور در این نشست خبری جهت دریافت هدیه و زمان پرداخت آن هم به خبرنگاران اعلام شده است.