ID : 22873582
چند سوال ساده اما بی جواب؛

جوابیه نویسان ارشاد یزد پاسخ دهند!


ظاهراً هیچ کس در اداره ارشاد یزد به دنبال پاسخ گویی و شفافیت در این اداره نیست، وگرنه مسلماً مردم خوشحال می شدند بدانند ارشاد یزد به جز بها دادن به کاسبان کنسرت چه فعالیت دیگری برای ارشاد و فرهنگ سازی در جامعه انجام داده اند.

به گزارش یزدرسا به نقل از عصرفرهنگ؛ متاسفانه در هفته گذشته برخی از مسئولین فرهنگی استان با حرف هایی نسنجیده باعث ایجاد حاشیه هایی برای برگزاری یادواره شهدا در یزد شدند. سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر یزد در مقابل این حاشیه سازی ها سکوت نکرد و به این اظهارات نسنجیده پاسخ گفت و تاکید کرد اصولاً برگزاری یادواره شهدا نیازی به مجوز اداره ارشاد ندارد.


این سخن سردار فتوحی موجب شد باز هم طبق معمول یکی از مسئولان ارشاد بیانیه ای به نام اداره ارشاد یزد در فضای مجازی منتشر کرده و متاسفانه برخی مغرضانه بدان دامن زدند.


در بیانیه منتسب به اداره ارشاد یزد بی آنکه آمار و سند و مدرکی ارائه شود تنها از رشد فعالیت های فرهنگی ارشاد یزد نسبت به دولت سابق سخن به میان آمده است، بی آنکه گفته شود اولاً چه کسی در صدد مقایسه ها فعالیت های دو دولت بر آمد و ثانیاً آمار مورد اشاره از کجا آمده است.


در بند دیگری از این بیانیه، مسئولان ارشاد ضمن اعتراف به عدم نیاز یادواره های شهدا به مجوز ارشاد ادعا کرده اند اجرای برنامه های موسیقی در هر مراسمی نیاز به مجوز ارشاد دارد. کاش مسئولین ارشاد که اندکی بعد از انتشار سخنان سردار اقدام به انتشار جوابیه کردند، یک بار برای همیشه مشخص کنند طبق قانون چه کسانی بر صدور اینگونه مجوز ها نظارت دارند؟ این افراد در استان یزد چه کسانی هستند؟ چند عالم عامل به دین، چند فقیه و مجتهد در این کارگروه اداره ارشاد اسلامی عضویت دارند؟ چه مدت زمانی برای اخذ مجوز لازم است؟ ممکن است مجوز ارشاد برخلاف نظر علمای یک شهر باشد؟ ارشاد نسبت به تمام اجراها حساس است یا فقط یادواره شهدا باعث غیرتی شدن ارشاد یزد شده؟ اینکه فردی اول اقدام به فروش بلیت ها کرده، خواننده دعوت کند و سپس اقدام به اخذ مجوز کند قانونی است؟ این کار فشار بر اداره ارشاد محسوب نمی شود؟


مسئولانی که جز اجرای قانون انتظار دیگر ندارند پاسخ دهند این ادعا که موسسه ای از سال 92 تا کنون برای تمدید مجوز خود اقدامی صورت نداده است، صحت دارد؟ درست است که در بنایی فرهنگی فروشگاه پوشاک دایر کرده؟ درست است که از نهادهای دولتی با امتیاز همین موسسه موفق به دریافت مساعدت های کلان شده؟ درست است که برای اجرای نمایشی در یزد در کمتر از چند ساعت مجوز دریافت کرده؟ و ...


در ادامه در حالی از حمایت فرمانده سپاه یزد از هنر متعهد ابراز تعجب شده است که مسئول فر هنگی اداره ارشاد سخنان خود را با مقایسه دو خواننده، در ضدیت با حامد زمانی و به طور مشخص در حمایت از خواننده مورد نظر خود منتشر کرده است.


به هر حال ظاهراً هیچ کس در اداره ارشاد یزد به دنبال پاسخ گویی و شفافیت در این اداره نیست، وگرنه مسلماً مردم  خوشحال می شدند بدانند ارشاد یزد به جز بها دادن به کاسبان کنسرت چه فعالیت دیگری برای ارشاد و فرهنگ سازی در جامعه انجام داده اند.


آیا تنها وظیفه قانونی ارشاد یزد بسیج تمامی مسئولان برای برگزاری یک کنسرت است؟ فرهنگ سازی برای نشر و اشاعه ترویج شهادت طلبی، نشر واشاعه فرهنگ قرآنی، ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ترویج سبک مدیریت اسلامی (برای جلوگیری از تکرار رسوایی فیش های نجومی)، ترویج فرهنگ ساده زیستی(برای جلوگیری از فاجعه شیشلیک)، ترویج غیرت دینی، ترویج آزادگی و ... هیچ ارتباطی به ارشاد ندارد؟!
بالاخره مسئولان ارشاد دست از بیانیه دادن بر می دارند؟ بالاخره مسئولان ارشاد پاسخ درستی به سوالات فوق می دهند؟!

سینا شاکر

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.