ID : 993433
یزد رسا از گستردگی فعالیت قاچاق افغانی در مهریز گزارش می دهد

جوانان مهریزی و معضل افغانی کشی!


قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان مهریز یا به اصطلاح همان افغانی کَشی در مهریز یکی از مهمانان ناخوانده‌ای است که به واسطه وجود پاسگاه ایست و بازرسی شهید مدنی سرازیر این شهرستان شده‌ است.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از مهریز، قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان مهریز یا به اصطلاح همان افغانی کَشی در مهریز یکی از مهمانان ناخوانده‌ای است که به واسطه وجود پاسگاه ایست و بازرسی شهید مدنی سرازیر این شهرستان شده‌ است.

برخی جوانان این شهرستان با استفاده از این حرفه، کسب در آمد می کنند به طوری که پس از چند ماه کار در این حیطه، صاحب خودروهایی همچون زانتیا، جی ال ایکس و ... می شوند و این موضوع به معظلی مهم در پیش روی این جوانان تبدیل شده است که شورای فرهنگ عمومی، ستاد ساماندهی امور جوانان و دیگر کارگروه های فرهنگی، اجتماعی و ... این شهرستان باید برای مقابله با این معظل تصمیماتی اتخاذ کنند.

به تازگی منوچهر نصیری فرمانده انتظامی شهرستان مهریز که خود هم بر امر گستردگی فعالیت قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان مهریز اذعان دارد از نظارت بر تمامی محل‌های تردد افغانی کش ها توسط پلیس صحبت به میان آورده به طوری که همین چند روز ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهریز با همکاری یگان تکاوری، در اقدامی پلیسی، پنج دستگاه خودروی سبک و سنگین را توقیف کردند.

ماموران در بازرسی از خودروها، 170 نفر از اتباع بیگانه فاقد کارت تردد و مجوز اقامت که قصد ورود به به مرکز کشور را داشتند، دستگیر کردند و در این راستا هفت نفر از اعضای باند قاچاق اتباع بیگانه دستگیر و به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تحویل داده شدند. 

گفتنی است مهاجران توسط خودروهای سنگین تا نزدیکی‌های ایست و بازرسی وارد شده و پس از آن به صورت پیاده و با استفاده از تاریکی شب  به  مسیر خود ادامه می‌دهند.

گفتنی است اتباع بیگانه دستگیر شده برای طرد از کشور به اردوگاه یزد تحویل شدند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.