ID : 16942771
شهردار یزد عنوان کرد

جولان «اژدهای هفت‌سر» ساخت و ساز‌های غیر‌قانونی در یزد


محمد رضا عظیمی زاده گفت: زمین خواری در یزد به اژدهایی هفت سر تبدیل شده که تنها یک سرآن در شهرداری شهر است؛ لذا مقابله با آن همکاری تنگاتنگ و صمیمانه تمام ارگان های دخیل و در راس آن ها، سازمان ثبت اسناد را می طلبد.

به گزارش عصرسیاست، جلسه امروز صبح شورای شهر یزد با حضور حبیبی رئیس کل دادگستری استان  و نیز عظیمی زاده شهردار شهر یزد برگزار و طی آن به برسی راهکارها برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر پرداخته شد.

محمد رضا حبیبی ضمن بیان این نکته که هزینه های مادی و معنوی پیشگیری از وقوع این دست جرائم بسیار کمتر از مقابله و پیگیری بعد از وقوع جرم و برخود با متخلفین است؛ بیان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که با پیشگیری از وقوع جرم ضمن جلوگیری از برخورد های احتمالی و هزینه های گوناگون ازعواقب جرم که دامنگیر متخلفین و نیز مردم خواهد شد، به طور چشمگیری کاسته شود.

محمد رضا عظیمی زاده شهردار شهر یزد در این باره گفت: زمین خواری در یزد به اژدهایی هفت سر تبدیل شده که تنها یک سرآن در شهرداری شهر است؛ لذا مقابله با آن همکاری تنگاتنگ و صمیمانه تمام ارگان های دخیل و در راس آن ها، سازمان ثبت اسناد  را می طلبد.

عطیمی زاده دیگر مشکلات موجود در ارگان ها را وجود افراد قانون شکنی دانست که با فروش امضا و مهر خود بی نظمی و تخلف را به شهر و فساد را به ادارات  هدیه می دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن قوانین سختگیرانه تری در برخورد با متخلفین لازم است؛ چرا که جریمه های اعمالی به متخلفین در برابر سود ساحت و ساز های غیر قانونی بسیار ناچیز و مقرون به صرفه است؛ لذا تا زمانی که جریمه های صادره از سوی کمیسیون ماده 100 اصلاح نشوند؛ مراقبت های شهرداری هرچند در ابعاد وسیع، سودی نداشته و ساخت و سازهای غیر قانونی به هرنحو انجام خواهند شد.

شهردار شهر یزد افزود: معضل دیگر در تسریع وقوع جرائم ساخت و ساز را می توان در قوانین سختگیرانه و خارج از منطق در این زمینه دانست؛ به نحوی که در صورت  اجرای این قوانین، زیان قابل توجهی را به مالکان تحمیل خواهد شد؛ لذا شهروندان مجبور به انتخاب راه های دیگری می شوند.

وی در آخر ضمن دعوت از تمام ارگان های نظارتی و اجرایی  به تلاش و همکاری برای ریشه کن کردن این معضل خطرناک اجتماعی، تصریح کرد: اگر همکاری صمیمانه و دلسوزانه بین ارگان ها ایجاد شود بدون شک استان در مقابله با این مشکل موفق بوده و اگر سهل انگاری ها کنار نروند شاهد پیامد های فلج کننده این رویه زالویی و مخرب خواهیم بود.

عظیمی زاده در ادامه این جلسه در واکنش به طرح تجمیع دکل های اپراتور های تلفن همراه در سطح استان اذعان کرد: شهرداری شهر یزد تحت هیچ شرایطی جواز پریایی دکل مخابراتی به صورت تکی را به هیچ یک از اپراتور های سه گانه نخواهد داد و برنامه ریزی امور مربوط به این طرح  بر عهده خود آن ها  گذاشته شده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.