ID : 15405392
آیت الله کعبی:

حادثه مکه نشان داد آل سعود لیاقت و توانایی مدیریت حرمین شریفین را ندارد


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کشتار مردم یمن و سوء مدیریت در تأمین امنیت حجاج نشان داد که آل سعود لیاقت و توانایی مدیریت حرمین شریفین را ندارد.

به گزارش یزدرسا  به نقل از رهیاب عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حادثه اسفناک به شهادت رسیدن حجاج در بیت الله الحرام حادثه تکان دهنده‌ای برای وجدان‌های بیدار انسانی و برای عموم مسلمانان جهان است که آن را تسلیت می‌گویم.

 

وی افزود: این حادثه بر اثر بی تدبیری، سوء مدیریت و رعایت نکردن نکات ایمنی برای حفظ امنیت حجاج در خانه امن الهی اتفاق افتاد و طبیعی است که باید رژیم آل سعود ساخت و ساز خود را در زمان موسم حج تعطیل می‌کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جلوگیری از تردد افراد در محل برپا شدن کارگاه و جایی که جرثقیل نصب شده از اصول اولیه ایمنی است و در خانه امن الهی این نکات باید بیش از سایر نقاط مورد توجه قرار گیرد. درواقع مسئولان رژیم آل سعود مسئولیت مدنی بین المللی دارند و اتفاقی که افتاده بر خلاف اصول مهندسی و اصول مدنی است و باید سعودی‌ها در این باره پاسخگوی افکار عمومی جهان اسلام باشند.

 

وی عنوان کرد: این حادثه نشان داد که رژیم آل سعود اصول را ملاحظه نمی‌کند و انجام کارهای عمرانی در حضور میلیون‌ها نفر از حجاج یک اشتباه فاحش و غلطی است.

 

آیت الله کعبی با بیان اینکه فصل حج فصل همدلی، هم نوایی، برادری، یکدلی و همزبانی مسلمانان است، بیان کرد: فریاد مسلمانان در موسم حج بر علیه دشمنان اسلام است اما این روزها آل سعود با استکبار هم نوا شدند و جنگ علیه مسلمانان را آغاز کردند.

 

وی اظهار داشت: آنها هم زمان با فصل حج که زمان اتحاد و تقویت برادری در اسلام است به کشتار مردم مظلوم یمن می‌پردازند و از یک سو ادعای مدیریت حرمین می‌کنند و این با جنگ در یمن منافات دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: کشتار مردم یمن و سوء مدیریت در تأمین امنیت حجاج نشان داد که آل سعود لیاقت و توانایی مدیریت حرمین را ندارد و باید هیئت عمومی متشکل از کشورهای مسلمانان اداره حرم را بر عهده بگیرند و سازمان‌های بین المللی باید برای حفظ جان میلیون‌ها مسلمان در این فصل از این اقدام حمایت کنند.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.