ID : 39809525
خبری که جمعه یزدی‌ها را سیاه کرد

حال و هوای نماز جمعه‌ شهرهای استان یزد در روز شهادت حاج قاسم/«انتقام سخت» مطالبه ائمه جمعه


روز جمعه سیزدهم دی ماه سال 98 تحت تاثیر شهادت حاج قاسم سلیمانی قرار گرفت و ائمه جمعه بر انتقام سخت از آمریکا تاکید کرد.

یزدرسا گزارش می‌دهد؛ ساعت یک و 20 دقیقه بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه سال 1398 بود که خبری از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش و یکی از غم‌بارترین روزهای تاریخ ایران اسلامی را رقم زد.

آن خبر، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن بود که باعث شد تا جهان اسلام در غم از دست دادن این سردار عزیز سیاه‌پوش شود.

نماز عبادی سیاسی جمعه آن روز هم تحت تأثیر این حادثه غمبار قرارگرفته بود و همه مردم پرشورتر از هفته‌های گذشته آمده بودند تا این جنایت آمریکایی صهیونیستی را با مشت‌های گره کرده خود محکوم کنند.

ائمه جمعه در شهرستان‌های استان یزد در صحبت‌های خود با محکوم کردن این جنایت، خواستار رسیدگی جدی مسئولان کشور و پیگیری این مسئله شدند.

شهادت سردار سلیمانی باعث قوی‌تر شدن جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی شد

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه روز سیزدهم دی ماه 98 با تبریک و تسلیت شهادت سردار سرفراز حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش خود را وقف اعتلای اسلام ناب محمدی‌(ص) و جبهه پیروز مقاومت علیه استکبار جهانی کردند و به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

وی با بیان اینکه تمام زندگی سردار سلیمانی، این مجاهد بزرگ انقلابی در راه ولایت و دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بود، تصریح کرد: مزد این سردار عزیز اسلام و قرآن نباید چیزی غیر از شهادت در راه حریم حق و حرم باشد که عاقبت به آرزویش رسید و مظلومانه توسط آمریکایی‌های متجاوز به فوز شهادت رسید.

امام‌جمعه یزد تصریح کرد: این شهادت نه‌تنها هیچ خللی در عزم و اراده ملت قهرمان ایران و جبهه مقاوم ایجاد نمی‌کند که موجب قوی‌شدن و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و آمریکایی‌ها می‌شود.

ناصری گفت: هوشیاری امت مسلمان و بصیرت همه مردم و جبهه مقاومت موجب شکست توطئه‌های استکبار جهانی است و باید این روحیه همچنان تداوم داشته باشد.

وی بیان داشت: مردم عراق باید با درس‌آموزی از جنایات آمریکا و حامیان او قوی‌تر و منسجم‌تر در برابر دشمنان اسلام و قرآن ایستادگی می‌کنند که نصرت حق نزدیک است و دشمنان به اهداف خود نمی‌رسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد به پیام مقام معظم رهبری در ارتباط با شهادت سلیمانی اشاره و تصریح کرد: نقش این سردار بر کسی پوشیده نیست به‌خصوص در نبرد با داعش که باید یاد و خاطره او همواره گرامی داشته شود.

اکنون که دو سال از شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی به دست صهیونیست‌ها گذشته است این داغ همچنان بر دل مردم ایران و مستضعفین جهان اسلام سنگینی می‌کند و بدون شک کوچکترین اقدام برای التیام این زخم عمیق، خروج آمریکایی‌ها از منطقه و پایان زورگویی‌های آن‌ها در جهان است.

اقدام آمریکای جنایتکار و شهادت سردار سلیمانی بی جواب نمی‌ماند

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی امام جمعه وقت شهرستان بافق در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و محکومیت اقدام خیانتکارانه امریکا در ترور این فرمانده انقلابی، گفت: این اقدام آمریکای جنایتکار بی جواب نمی‌ماند زیرا دنیای اسلام را سوگوار کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی چهره‌ای است که در همه صحنه‌های انقلاب و نظام در وسط میدان بود و توانست معادلات استکبار جهانی را بر هم بزند.

سلیمانی گفت: سردار سلیمانی یک چهره بین‌المللی است و با شهادتش، همه‌ی مجاهدان و انقلابیون دنیا را بیدار کرد.

امام جمعه بافق تصریح کرد: هستند شخصیت‌ها و رزمندگانی در سطح جهانی که در مقابل این حرکت غیر انسانی آمریکا جواب محکمی بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره شهدای هرمزگان، خاطر نشان کرد: شهدا جاویدان هستند ودرعرصه قیامت شفاعت می‌کنند.

امام جمعه بافق با بیان اینکه ملت ایران همواره در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب هوشیار و با بصیرت عمل کرده است، افزود: آگاهی و بینش مردم در برابر این حرکت‌های استکباری روشن است و قطعا در برابر آن آرام نخواهند نشست.

سلیمانی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ایران و چین و روسیه به تحلیل نتایج آن پرداخت و گفت: این رزمایش در شرایطی که تحریم هستیم و دنیای استکبار، کشور را تحت فشار قرار داده است و ضربه می‌زند، نمونه‌ای از قدرت و اقتدار کشور در برابر آمریکای خیانتکار بود.

خط جهاد و مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه روز سیزدهم دی ماه سال 98 شهرستان ابرکوه با تبریک و تسلیت شهادت و فقدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که نماد مقاومت ملّت ایران بود، گفت: شهید پرافتخار جهان اسلام سردار سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید شیخ نعیم قاسم سرانجام پاداش عمری تلاش مجاهدانه و بی وقفه خود را از خدا گرفتند و توسط شقی‌ترین آحاد بشر خونشان به زمین ریخته شد.

وی با بیان اینکه این جنایتکاران بدانند که انتقام سختی در انتظارشان بوده و همه دلبستگان مقاومت خونخواه ایشان هستند، ادامه داد: دوستان و دشمنان همه بدانند که خط جهاد و مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.

حسینی با بیان اینکه ترامپ دیوانه از خط قرمز عبور کرد و مسئولیت عواقب این یاغی‌گری‌ها به عهده اوست و باید منتظر انتقام باشد، تصریح کرد: شهادت این سردار سپاه اسلام، جبهه مقاومت را صیانت بخشیده و جهان اسلام را به هدف موعود نزدیکتر خواهد کرد؛ قطعاً این حادثه لطف خدا بود و طومار مثلث کفر جهانی آمریکا، اسرائیل و تکفیری‌ها را درهم خواهد پیچید.

وی خطاب به دولت آمریکا اذعان کرد: ملّت شهید پرور انتقام خون فرزند خود را از شما حرامیان به‌زودی خواهد گرفت؛ جهان اسلام راعلیه آمریکا و همراهانش متحد و بسیج خواهند شد.

آمریکا و متحدانش از این پس خواب خوشی نخواهند داشت/ غرب گرایان داخلی بیدار شوند

حجت‌الاسلام علیرضا حسنی امام‌ جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه سیزدهم دی ماه سال 1398 در شهرستان میبد با اشاره به شهادت امیر دل‌ها، مالک اشتر ولی زمان و مجاهد فی سبیل الله سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: آمریکا، عربستان و اسرائیل و اذناب منطقه‌ای‌اش با این جنایت، از این پس خواب خوشی نخواهند داشت.

وی افزود: امیدواریم با این اتفاق غربگرایان داخلی ما که شب‌ها خواب امریکا و غرب را می‌بینند و هنوز در گوشه دلشان است که می‌شود با امریکا مذاکره کرد بیدار شوند، چراکه این موجود خبیث و شرور و پست قابل‌اعتماد نیست و ملت‌های آزاده و مظلوم دنیا به‌ویژه ملت انقلابی ایران دست از شعار مرگ بر امریکا بر نخواهند داشت.

حسنی حمله آمریکایی‌ها به نیروهای حشدالشعبی برای انتقام از نیروهای مردمی عراق عنوان کرد و گفت: حمله به نیروی مردمی عراق، بعد از فتوای مرجعیت که داعش را در سوریه و عراق زمین‌گیر و مردم عراق را نجات داد، نوعی انتقام از حشدالشعبی و نیروهای بسیجی بود.

امام‌جمعه موقت میبد با بیان اینکه آمریکا با این حمله باعث اتحاد و انسجام احزاب و گروه‌ها و مردم عراق شد، اذعان داشت: ین حمله احمقانه باعث شد نیروی حشدالشعبی و بسیجی عراق در بین مردم عراق محبوبیت مضاعفی پیدا کند و مردم عراق بفهمند که اگر می‌خواهند داعش برنگردد و امریکا مسلط نشود نیروهای حشدالشعبی باید در میدان باشند.

وی تقویت روحیه ضدآمریکایی و تنفر از آمریکا در بین مردم عراق را یکی دیگر از نتایج این حمله خواند و ابراز داشت: نمونه‌اش محاصره سفارت امریکا در بغداد و به آتش کشیدن بخشی از سفارت که حاکی از خشم و انزجار مردم عراق علیه آمریکا بود.

این بخشی از مطالب بیان شده در چهار شهرستان استان یزد در روز سیزدهم دی ماه سال 1398 بود و در تمام شهرستان‌ها و استان‌های کشور حال و هوای اولین نماز جمعه بعد از شهادت سردار سلیمانی با حزن و اندوه فراوان و خشم ملت ایران از اقدام ناشایست، ناجوانمردانه، خبیثانه و دور از انسانیت آمریکایی‌ها برگزار شد.

در تمام نماز جمعه‌هایی که در آن روز برگزار شد، راهپیمایی عظیم مردمی برای محکوم کردن جنایت آمریکایی‌ها برگزار و همه آنها خواستار خروج مستکبرین و زورگویان عالم از منطقه و برخورد جدی نهادهای بین‌المللی با این اقدام ناجوانمردانه صهیونیست‌ها داشتند.

از آن روز دو سال گذشته، نه‌تنها جبهه مقاومت ضعیف‌تر نشده بلکه عزم و اراده آنها در طول این سال‌ها برای شکست دادن چندین بار دشمن فزونی یافته و همین مسئله باعث خروج آمریکایی‌ها از افغانستان، سوریه شده و خروج آنها در آینده نزدیک از عراق و دیگر کشورها به‌زودی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.