ID : 37076742
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

حذف نام شهدا از معابر خط مستقیمی برای نابودی فرهنگ ایثار و شهادت است


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: حذف نام شهدا از کوچه و برزن خط مستقیمی است که برای حذف یاد و خاطره شهدا و در اصل نابودی فرهنگ ایثارو شهادت دنبال می شود.

به گزارش یزدرسا، امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه های نماز جمعه اذعان داشت: دوران دفاع مقدس یک دوران طلایی، معنوی و دینی برای ما محسوب می شود این معنویت و این گسترش دین در دوران دفاع مقدس مدیون دو قشر خاص بود یک روحانیت و دو فرماندهان متدین و توانمند که با همت بلند خود سعی در عمق بخشی و معنویت در نسل جوان حاضر در جنگ داشتند.
 
وی افزود: مشکلات امروز  کشور نیازمند فرهنگ و حرکت جامعه در زمان هشت سال دفاع مقدس است؛ ایثار، ازخود گذشتگی، قناعت و همدلی مردم در دوران جنگ باعث شد تا مشکلات غیر از جنگ کشور خیلی به چشم نیاید به همین دلیل دفاع مقدس به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شناخته می شود.
 
آیت الله سید کاظم مدرسی با اشاره به خطی که دشمنان انقلاب اسلامی در پی حذف نام و یاد شهدا دنبال می کنند، افزود: حذف نام شهدا از کوچه و برزن خط مستقیمی است که برای حذف یاد و خاطره شهدا و در اصل نابودی فرهنگ ایثاروشهادت دنبال می شود و متاسفانه برخی از مسئولان ما غافلانه یا عامدانه ادامه دهنده آن هستند.
 
وی سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مجلس خبرگان را یادآور شد و اذعان داشت: رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان به درس های دفاع مقدس در زمینه های مختلف اشاره کردند و استفاده از درس ها را دوران فعلی لازم و ضروری دانستند.
 
وی افزود: ایشان همچنین مجدداً بر روی حمایت از تولید داخل تاکید کردند و توسعه اقتصادی، رونق اشتغال و افزایش ارزش پول ملی را در گرو تولید ملی و حمایت از آن دانستند.
 
مدرسی، در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه اربعین اشاره ای داشت و گفت: حرکت عظیم مردم در حماسه اربعین در طول تاریخ بشریت بی نظیر است و باید برای هرچه باشکوه تر شدن این جریان تلاش کرد.
 
وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین هم آدابی دارد، تصریح کرد: رعایت نظافت و بهداشت و توجه به قناعت و عدم اسراف یک اصل مهم و ضروری در است که ما به عنوان زائران ایرانی این حماسه باید همه تلاش و همت خود را برای این امر معطوف کنیم.
 
مدرسی در پایان سخنان خود به به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل هم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور سخنان قابل تقدیری را در سازمان ملل ایراد کرد البته در برخورد با کفاری که خنجر را از رو کشیده اند نباید روی خوش نشان داد.
 
انتهای پیام/م*



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.