ID : 30442715
اوقات فراغتی که در جاده ها پر می شود

حسرت یک ورزش بی دردسر بر دل جوانان روستای ترکان


توسعه فضاهای ورزشی امری بسیار مهم و حائز اهمیت برای جوانان روستایی است که با رفع این معضل بسیاری از مشکلات به‌ویژه موضوع اوقات فراغت از بین خواهد رفت.

به گزارش یزدرسا، یکی از مباحثی که همواره تاکید فراوانی بر آن می‌شود ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی و فراهم کردن تجهیزات و امکانات ورزشی در راستای حفظ سلامت و شادابی اقشار مختلف جامعه است. با وجود توصیه‌هایی که برای تشویق مردم به ورزش می‌شود بی‌توجهی به فراهم کردن امکانات و تجهیزات ورزشی و نبود فضاهای ورزشی در بسیاری از روستاها نقصانی است که باید به آن توجه کرد؛ امری که گلایه و انتقاد ساکنان روستاها را به دنبال دارد.

روستای ترکان از توابع شهرستان خاتم یکی از روستاهایی است که کمترین امکانات ورزشی در آن وجود دارد و جوانان این روستا برای گذراندن اوقات فراغت خود باید مسیر 17 کیلومتری را تا بخش مروست طی کنند تا بتوانند چند ساعت را به ورزش بپردازند.

یکی از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم، معتقد است توجه نکردن مسئولان به مقوله ورزش در روستاها علاوه بر تحمیل هزینه و تلف کردن وقت، به مخاطره افتادن سلامت آنها را هم در پی دارد.

وی افزود: روستای ترکان دارای جمعیت بالای هزار نفر است ولی فاقد کمترین امکانات ورزشی است .

یکی دیگر از جوانان روستا نبود امکانان ورزشی را اساسی ترین مشکل این روستا عنوان و میگوید:جوانان روستای ترکان حتی از داشتن یک سالن ورزشی محروم اند از این رو تأمین امکانات ورزشی از جمله توپ، دروازه و تجهیزات ورزشی، برای سرگرمی و گذران اوقات فراغت آن ها از جمله ضروریاتی است که می بایست در برنامه ریزیهای مسئولان امر مورد توجه قرار گیرد.

یکی از جوانان روستا،توسعه امکانات ورزشی در روستاھا را نشاط و شادی برای قشر جوان ساکن در روستاھا عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به بهبود شرایط زندگی، جامعه روستایی و بخصوص جوانان خانواده‌های روستایی انتظار دارند در محیطی زندگی کنند که امکانات مورد نیاز آن‌ها موجود باشد.
وی افزود:شاید یکی از دلایل مهمی که مردم روستاها به شهرها مهاجرت می‌کنند، نبود امکانات مورد نیاز آن‌ها باشد.

 در ادامه به سراغ دهیار روستان ترکان رفتیم و درباره مشکل نبود امکانات ورزشی در این روستا به گفتگو نشستیم.

محمد علی یزدانی اظهار داشت:روستای ترکان قریب به هزار نفر جمعیت دارد و جوانان آن علاقه‌ زیادی به ورزش علی الخصوص ورزش های توپی دارند اما از بسیاری امکانات ورزشی محروم هستند.

دهیار روستای ترکان گفت: جوانان روستا مجبورند جهت استفاده از اماکن ورزشی در ساعاتی از شبانه روز با صرف هزینه های زیاد وخطرات رفت وآمد در جاده مروست ساعتی را به ورزش اختصاص دهند.

وی یکی از علت های مهاجرت زیاد در طی سال های اخیر را  ضعف امکاناتی مانند نبود سالن ورزشی در روستا عنوان کرد.

یزدانی گفت: در دولت دهم یک سالن ورزشی به روستا اختصاص داده شد که هنوز بعد از چندین سال این سالن همچنان نیمه کاره رها شده است و جوانان فقط در آن پینگ پنگ بازی می کنند.

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.