ID : 25337826
رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد:

حسن ظن میان مسلمانان و دشمن شناسی راهکار تقویت وحدت/ تاکید عقل و شرع بر حفظ وحدت


رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: اگر مسلمانان بدانند که منافع آنها برای کفار و غیر مسلمان ها هیچ اهمیتی ندارد ترفند دشمن در جازدن منافق گونه خود به جای دوست و هم پیمان مسلمانان خنثی خواهد شد.

به گزارش یزدرسا، حجت الاسلام دکتر محمد رضا ابویی در گفتگو با خبرنگار یزدندا در خصوص ضرورت حفظ وحدت میان مسلمانان گفت: در هر جمعیت و ملتی وقتی انسان ها دشمن مشترکی داشته باشند طبیعتا تفرقه بین آنها بیشتر مورد استفاده دشمن مشترک خواهد بود؛ ضرورت حفظ وحدت علاوه براینکه یک حکم شرعی است مورد تایید عقل نیز است و عقل ایجاب می کند انسان ها در برابر دشمن مشترک وحدت داشته باشند.

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد در بیان راهکارهای عملی تقویت وحدت اسلامی اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی از سوی قرآن کریم و پیامبراعظم(ص) راهکارهایی برای حفظ وحدت از جمله عمل به قرآن و سیره پیامبر(ص) بیان شده است.

وی افزود: دیگر راهکار عملی تقویت وحدت « حسن ظن» است، حسن ظن باید در جامعه اسلامی توسعه پیدا کند تا حدی که هر یک از برادران مسلمان در گفتار یا رفتار برادرش تندی و لفظی دید بگذارد به حساب عصبانیت و به خود تلقین کند طرف مقابل منظور خاصی نداشته است.

دکتر ابویی دشمن شناسی و معرفت نسبت به حیله های دشمنان را از مهمترین عوامل تقویت وحدت عنوان کرد و گفت: اگر مسلمانان با بصیرت و آکاهی کامل از اهداف دشمنان اسلام گام بردارند به ضرورت وحدت پی می برند.

کارشناس فرهنگی مذهبی تصریح کرد: اسلام باید در صدر اهداف مسلمان ها باشد، اگر عزت، عظمت و برتری اسلام هدف مشترک جامعه مسلمین باشد مسلما همکاری و تعاون بیشتری خواهند داشت و در برابر دشمنان اسلام با ازخود گذشتگی، جهاد و ایثار بیشتر جبهه مشترکی تشکیل خواهند داد.

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد اذعان کرد: اگر مسلمانان بدانند که منافع آنها برای کفار و غیر مسلمان ها هیچ اهمیتی ندارد ترفند دشمن در جازدن منافق گونه خود به جای دوست و هم پیمان مسلمانان خنثی خواهد شد، قرآن کریم این حقیقت را برای مسلمانان در قرآن گوشزد کرده است و تجربه ها نیز حاکی از این است که در طول تاریخ مسلمان ها از دلسوزی، حمایت و هم پیمانی کفار مخصوصا استعمارگران نه تنها بهره ای نبرده اند بلکه دائما از پشت نیز خنجر خورده اند.

دکتر ابویی بابیان اینکه دشمن درصدد جلوگیری از وحدت رو به رشد ملت های اسلامی است، تقویت تعصب های نژادی، قومی و طایفه ای، تحریک تعصبات فرقه ای شیعه و سنی، ترفند حقوق شهروندی و حقوق زن و مرد برخی راه های دشمن برای برهم زدن وحدت مسلمین بوده است.

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.