ID : 10396180
آیت الله علم الهدی:

حصر سران فتنه حکم قضایی بود نه مصوبه امنیتی/ اصطلاح «کاسبی با فتنه» تلقین دشمنان نظام است


امام جمعه مشهد با بیان اینکه «حصر سران فتنه براساس حکم قضایی صورت گرفته نه مصوبه امنیتی و پلیسی»، گفت: این حکم به امضای رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور رسیده و مصوبه امنیتی و پلیسی نیست.

به گزارش یزدرسا به نقل از  صبح توس، آیت الله سید احمد علم الهدی در نشست خبری گرامیداشت «حماسه ۹ دی» که ظهر امروز در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار کرد: سران فتنه با حکم قضایی در حصر خانگی قرار گرفتند حکمی که تحت نظارت و صلاحدید شورای امنیت ملی و با توجه به محکومیت‌های سران فتنه مورد تایید دستگاه‌های قضایی قرار گرفته است.


امام جمعه مشهد با اشاره به سوابق انقلابی سران فتنه تصریح کرد: قوه قضاییه ۲ مسئولیت دارد، مسئولیت نخست پیشگیری از جرم و مسئولیت دوم پیگرد جرم است.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «سران فتنه از ۲۲ خرداد  ۸۸ تا ۲۵ بهمن ماه سال ۸۸ جرم فتنه را از طرق مختلف استمرار بخشیدند خاطر نشان کرد: سران فتنه علی رغم مخالفت وزارت کشور راهپیمایی غیرقانونی به راه انداختند که این راهپیمایی‌ها منجر به قتل و تضییع اموال مردم شد.


آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه «سران فتنه به عنوان مسبب جرم و افراد دخیل در آدم کشی به عنوان مباشران جرم محسوب می‌شوند»، افزود: سران فتنه به عنوان مسبب جرم مشخص هستند اما مباشران جرم نامعلومند.


امام جمعه مشهد ادامه داد: نظام براساس مصالح و سوابق انقلابی سران فتنه پیگرد آنان ر ا به تعویق انداخت اما آنان در روز قدس از روزه خواران و در ۲۵ بهمن از شعار دهندگان جمهوری ایرانی و نه غزه و نه لبنان حمایت به عمل آوردند و در راستای پشتیبانی از آنان بیانیه صادر کرند.


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سران فتنه در  حمایت از عده‌ای که در روز ۱۶ آذر عکس امام راحل را پاره کردند و همچنین در روز عاشورا پس از به آتش کشیدن عزاخانه امام حسین (ع) و سنگ انداختن به این حسینیه‌ها، آنان را ملت خداجو نامیدند و پاره شدن عکس امام (ره) را کتمان کردند.


عضو مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه «رفع حصر به هیچ وجه موضوعیت ندارد»، تصریح کرد: رفع حصر زمانی صورت می‌گیرد که سران فتنه مورد بازخواست قرار گیرند و پس از صدور کیفر خواست مورد بازجویی واقع شوند.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه «رئیس قوه قضاییه دادستانی مجتهد و واقف بر تمامی مسائل فقهی است»، عنوان کرد: جریان حصر سران فتنه قضایی است و براساس مبانی فقهی صورت گرفته و با فقه منافاتی ندارد.


امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه «اصطلاح کاسبی با فتنه ۸۸ تلقین دشمنان نظام است»، اظهار کرد: ابعاد جریان فتنه ۸۸ به خوبی تبیین شده و تنها کسی که نقش بصیرت افزایی را در فتنه ۸۸ ایفا کرد مقام معظم رهبری بود.


عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه «حماسه ۸۸ ربطی به هیچ جریان سیاسی ندارد»، عنوان کرد: هیچ جریانی و شخصی نمی تواند حماسه ۹ دی را به نفع خو د مصادره کنند چرا که حماسه ۹ دی خالصانه و از سوی مردم و با هدایت مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه «کاسبی با جریان فتنه ۸۸ تلقین دشمن و جریان‌های لائیک است»، عنوان کرد: جریان‌های دخیل در فتنه ۸۸ دچار مرگ سیاسی شدند و باید در عرصه‌های مختلف نظام کنار زده شوند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است»، ادامه داد: جریان‌های دخیل در  فتنه ۸۸ حیات سیاسی شان را از دست داده‌‎اند و نمی‌توانند دوباره تجدید حیات پیدا کنند.


امام جمعه مشهد افزود: ایشان در سخنرانی سال ۷۶ بحثی تحت عنوان خودی و غیر خودی را مطرح نمودند که این دو قطب در فتنه ۸۸ برجسته شد.
وی با اشاره به اینکه «جریان‌هایی که پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، حق مشارکت و ریاست قدرت را دارند»، یادآور شد: اما جریان‌هایی که همدست با دشمن بوده اند در صدد مقابله با استقلال نظام برآمدند و نمی‌توانند حیات سیاسی پیدا کنند.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه «امروز کسی نیست که سران فتنه را مقصر نداند»، افزود: امروز تمامی ملت سران فتنه را مقصر می دانند ، اما در مورد روش محکومیت‌شان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.


عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه «هنوز یک عده پیاده نظام دشمن هستند»، تصریح کرد: سران فتنه پس از گذشت ۵ سال بیانیه صادر می‌کنند که این امر موید آن است که آنان همچنان بر مواضع خود ایستادگی می‌کنند و مساله پیشگیری از جرم ایجاب می‌کند که حصر آنان تداوم داشته باشد.
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه «قضاوت در خصوص ارتباط سران فتنه قبل از انتخابات ۸۸ با دشمنان نظام کاری خلاف شرع است»، افزود: همه افراد باید مسئول حرف و عمل خود باشند و قضاوت بی اساس  حدس و گمان کاری خلاف شرع است.


هیچ جریانی نمی‌تواند حماسه ۹ دی را به نفع خود مصادره کند


وی با اشاره به اینکه «هیچ جریانی نمی‌تواند حماسه ۹ دی را به نفع خود مصادره کند»، ادامه داد: فتنه ۸۸ عواقب اقتصادی و فرهنگی بسیاری برای نظام در پی داشت.


آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه آنچه دشمن را مستاصل کرده مردمی بودن نظام است»، تصریح کرد: نه تجهیزات نظامی و نه اقتصاد و نه سیاست دشمنان ایران را نمی‌هراساند جز آن که این نظام در میان مردم جای دارد و ملت به این نظام وابسته است.


اهانت به مقدسات دینی بزرگترین ضایعه فرهنگی فتنه ۸۸ بود


امام جمعه مشهد با بیان اینکه «اما دشمنان نظام از اقلیتی که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر داده‌اند استفاده کرده است»، افزود: دشمن رگه‌هایی را در نظام تشخیص داده که با نظام مخالف بودند و از آنان جهت ضربه زدن به نظام بهره گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه «اهانت به مقدسات دینی بزرگترین ضایعه فرهنگی بود»، ادامه د اد: یک عده با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه گویی نعوذ بالله شعار مرگ بر امام زمان (ع) را سر داده اند چرا که مقام معظم رهبری مورد تایئد ایشان هستند.


حماسه ۹ دی نقطه عطفی در بصیرت سیاسی مردم بود


آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه «این ضایعه فر هنگی با حرکت حماسی مردم در ۹ دی جبران شد»، عنوان کرد: حماسه ۹ دی نقطه عطف در بصیرت سیاسی مردم بود.


امام جمعه مشهد تصریح کرد: حماسه ۹ دی صرف  نظر از شکست دشمن موجبات نا امیدی و او را نیز فراهم آورد که این برگ سفید و برنده نظام بود.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «حماسه ۹ دی توطئه های دشمن را خنثی و جنگ نرم دشمن را بر ملا ساخت»، عنوان کرد: نگاه حادثه ای به حماسه ۹ دی نگاه مفید فایده‌ای نیست بلکه نگاه باید جریانی و منصفانه باشد.


انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.