ID : 2273458
امام جمعه موقت بهاباد مطرح کرد

حضرت زینب(س) درصبر واستقامت الگوی همه صابران هستند/سیدجمال الدین اسد ابادی؛منادی وحدت مسلمین


امام جمعه بهاباد گفت: علم حضرت زینب علم لدنی و الهی است زیرا در عبادت و بندگی و معنویت و عبودیت خدا بی نظیر بود و در صبر و استقامت الگوی همه صابران بود چرا که آن حضرت در دوران زندگی اش مصیبت های فراوانی دیده بود.

حجت الاسلام محمد علی اخوان امام جمعه موقت بهاباد در خطبه های این هفته نماز جمعه بهاباد به 5 جمادی الاول سالروز ولادت با سعادت قهرمان نهضت کربلا حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) دست پرورده حضرت علی (ع) است و در دامان این خانواده پرورده شده است.

وی گفت: علم آن حضرت علم لدنی و الهی است زیرا در عبادت و بندگی و معنویت و عبودیت خدا بی نظیر بود و در صبر و استقامت الگوی همه صابران بود چرا که آن حضرت در دوران زندگی اش مصیبت های فراوانی دیده بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسئولیت های  حضرت زینب پرستاری بود که ما این روز را به همه پرستاران که به بیماران خدمت می کنند تبریک وتهنیت می گوئیم و حضرت زینب در دوران اسارت به پرستاری از کودکان و ایتام و خصوصا امام سجاد می پرداختند.

امام جمعه موقت بهاباد به 15 اسفند ما ه روز درخت و درخت کاری و اغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی یکی از نعمت های خدادادی است که خداوند برای حیات و زندگی به ما ارزانی داشته است. از جمله درخت و جنگل که این دو چه فوایدی دارند و ما باید در حفظ و حراست از درختان کوشا باشید.

اخوان همچنین به 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره کرد و افزود این روز را به عنوان روز بزرگداشت شهداء نام گذاری کرده اند و ما باید در این روز برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به کنار قبورشان برویم و یادشان را گرامی بداریم زیرا ما هر چه داریم از عزت و سربلندی خون شهداست.

امام جمعه موقت بهاباد به 18 اسفند ماه سالروز شهادت عالم مجاهد و مبارز نستوه شهید سید جمال الدین اسد آبادی را گرامی داشت و افزود سید جمال الدین اسد آبادی منادی وحدت مسلمین بود و کسی بود که پرچم مبارزه با استعما ررا بر پا کرد که ما این روز را گرامی میداریم .

تقدیر و تشکر از حضور پر شور مردم خیر و نیکوکار در روز جشن نیکوکاری و کمک به مستمندان و ثبت نام حوزه های علمیه خواهران و برادران از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد بود که مورد بحث حجت الاسلام اخوان امام جمعه موقت بهاباد قرار گرفت 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.